وجود یک هزار فضای آموزشی تخریبی و فرسوده در لرستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: یک هزار فضای آموزشی تخریبی و فرسوده در سطح استان وجود دارد که در حال استفاده هستند.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳ 14 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، یونس بهاروند ایرانیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۷۱ کلاس درس تا سال ۱۴۰۱ با همکاری نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و بسیج سازندگی احداث شده است و از سال ۱۴۰۱ در قالب طرح شهید رضا پناهی در روستاهای دارای مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر با همکاری بنیاد برکت ۱۶۸ مدرسه در سطح استان در برنامه اجرای این طرح قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته حدود ۱۰۰ مدرسه با امکانات و تجهیزات مورد نیاز احداث شده است اظهار داشت: سال جدید ۶۷ مدرسه در قالب طرح شهید پناهی و ۳۲ مدرسه در دیگر مناطق استان نیز نیازمند بازسازی و احداث هستند که قرارداد ۹۱ مدرسه از این مجموع منعقد شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه از مجموع ۹۱ مدرسه حدود ۴۰ مدرسه بالای ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ادامه داد: بنیاد برکت حدود ۹۰ میلیارد ریال پیش پرداخت داده و مقرر شده است به محض آغاز عملیات اجرایی مابقی این طرح ها حدود ۵۰ درصد اعتبار پرداخت شود.

بهاروند ایرانیا با اشاره به همکاری بنیاد برکت در احداث و تکمیل این طرح ها عنوان کرد: تلاش می شود تا پایان شهریور ماه این مدارس تکمیل و بهره برداری شوند.

وی با اشاره به همکاری این سازمان با بسیج سازندگی اضافه کرد: اجرای ۱۰۷ کلاس درس در قالب این تفاهم نامه سهم استان لرستان بود که باید با سهم استانی طرح آغاز و مابقی با اعتبارات ملی تکمیل خواهند شد و در صورت تامین اعتبار استانی در فصل تابستان امکان آغاز عمیلات اجرایی این طرح ها وجود دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به بدهی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان به پیمانکاران افزود: برخی طرح های نوسازی مدارس استان تاکنون با پیمانکاران تصفیه نشده اند.

 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار