شرایط اولیه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد فراهم شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: مقدمات ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد با مساحت ۶۰ هکتار و کاربری صنعتی و خدماتی فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴ 13 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، فرزاد محمدی روز شنبه در آیین بهره برداری ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اظهار کرد: در آبان ماه ۱۴۰۱ این شهرک صنعتی بروجرد طبق مصوبه هیات وزیران با مساحت ۶۰ هکتار با کاربری صنعتی و خدماتی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

وی افزود: پس از بررسی های لازم و تشخیص اینکه مشکلاتی نسبت به سطح بندی شهرک وجود دارد، نواقص موجود مانند آب و گاز رفع و سطح بندی اولیه انجام و تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: مراحل استقرار گمرک به الزامات بیشتر و فراتری در سطح بندی شهرک لازم دارد از جمله ساختمان گمرک و دیوار حراستی و باسکول و انبارهای روباز و مسقف است.

محمدی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده این اقدامات شامل سه هزار و ۵۰۰ متر دیوار تکمیل و با وجود مشکلات اجتماعی که در این خصوص داشتیم خوشبختانه این کار با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی بروجرد اضافه کرد: علاوه بر این ما یک پست ۳۰ مگاوات از ۱۰۲ مگاواتی که به ظرفیت استان، اضافه کردیم که با توجه به واحدهایی که در اینجا فعال است از جمله پنج واحد فروسیلیس یک قرارداد ۶۰۰ میلیارد ریالی بسته شد که ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: در مجموع حداقل های اولیه در منطقه ویژه اقتصادی بروجرد فراهم شده است فقط باسکول مانده است که تا یک ماه آینده تکمیل خواهیم کرد.

طرح ساختمان گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد با حضور معاون وزیر صمت، ابوطالب شفقت استاندار لرستان، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بروجرد و جمعی از مدیران کل استانی و مسوولان شهرستان بروجرد افتتاح شد.

دیدار با استاندار لرستان، افتتاح ساختمان گمرک بروجرد، دیدار با صنعتگران شهرستان بروجرد و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی ازنا از برنامه های فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن ، تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان لرستان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار