موزه سلامت لرستان راه اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: موزه سلامت این استان به زودی در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸ 09 July 2024

به گزارش «تابناک لرستان»، دکتر بهرام دلفان روز سه شنبه در مراسم افتتاح مرکز مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: این موزه در ساختمان قدیمی مرکز مهارت های بالینی راه اندازی خواهد.

وی اظهار داشت: هر علمی دارای گذشته است که در کتب درسی به تاریخچه علم پزشکی به عنوان موضوعی جذاب اشاره شده است و تجهیزات تاریخ پزشکی و سیر تکاملی این تجهیزات در موزه سلامت استان در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این موزه سنگری بوده که در دوران دفاع مقدس برای بیمارستان شهدای عشایر ایجاد شده است عنوان کرد: تجهیزات پزشکی از حدود ۷۰ سال گذشته در این استان استفاده شده است که برای دانشجویان و اساتید به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون توسعه و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز با اشاره به بهره برداری مرکز بالینی مهارت پزشکی بیان کرد: این مرکز با مساحت ۸۰۰ متر مربع با ۲ طبقه در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد راه اندازی شده است.

دکتر علی فرهادی با بیان اینکه برای ارزیابی هر دانشکده پزشکی یک مرکز مهارت های بالینی مورد نیاز است اظهار داشت: علاوه بر بحث آموزشی و کلاس های تئوری برای ارزیابی، دانشجویان باید زمان فارغ التحصیلی در این مراکز، مهارت های لازم را کسب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار