دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی:
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به کشفیات کالای قاچاق در استان گفت: در ۴ ماهه نخست امسال کشفیات کالای قاچاق در خراسان جنوبی ۱۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 15 August 2016
محمدرضا حسنی‌مقدم  در کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: این دومین جلسه‌ای است که در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به کشفیات 4 ماهه نخست امسال افزود: در این مدت در خصوص قاچاق برنج در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 برابر کشفیات صورت گرفته است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به اقلام آرایشی کشف شده در 4 ماهه نخست امسال بیان کرد: در این مدت  37 هزار قلم مواد آرایشی قاچاق در استان کشف شده است.

حسنی‌مقدم با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 497 نفر دستگیر شدند تصریح کرد: همچنین در این 50 مورد بازرسی از صنوف مربوط به سلامت نیز محصولات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و 239 جفت کفش و کیف، 519 هزار و 430 نخ سیگار و یک هزار و 440 رأس دام قاچاق نیز در استان کشف شده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت 235 هزار و 877 کیلوگرم برنج قاچاق در خراسان جنوبی کشف شده افزود: همچنین در این مدت 4 فقره پرونده به ارزش ریالی بالای 100 میلیون ریال و 421 پرونده به ارزش زیر 100 میلیون ریال تشکیل شده است.

حسنی‌مقدم با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا گفت: توزیع 13 هزار پوستر٬ تراکت و بروشور آشنایی با کالاهای قاچاق و برگزاری سه جلسه امحای قاچاق غیرقابل مصرف از جمله اقدامات انجام شده است.

رئیس اموال تملیکی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ابتدای امسال 12 تن کالای غیرقابل مصرف انهدام شده است اظهار داشت: ارزش ریالی این کالاها 4 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.

غلامحسین مهری بیان کرد: از این میزان 10 تن انواع کالاها٬ البسه و دارو و 4 انهدام شامل میوه‌های غیرقابل مصرف بوده است.

وی تصریح کرد: فروش کالاهای قاچاق قابل مصرف از پانزدهم مردادماه متوقف شده و هم اکنون بیش از یک میلیون نخ سیگار در انبارها مانده و در انتظار تعیین تکلیف هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار