استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از لحاظ آمار ازدواج در رتبه دوم کشوری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹ 12 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت، امروز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت در ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: استان‌ها در مرکز دچار تشتت تصمیم‌گیری و اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف هستند که از این مورد نیز رنج می‌برند.

وی در خصوص یکی از مشکلات استان‌ها گفت: در مجموعه‌های دولتی کار‌های موازی اجرا شده که بیشتر به دنبال انجام شکل ساختاری بوده و خروجی اهمیتی نداشته که در اثر ارزیابی‌های تهران در استان‌ها این مشکل ایجاد شده است.

قناعت اظهار کرد: وجود اشکالات جدی در وزارتخانه‌ها برای تصمیم گیری، نباید همه استان‌ها در موضوع‌های مختلف یکسان و با یک نسخه واحد دیده شوند که انتطار آن است که در تهران به این مورد توجه کافی شود چرا که یکی از اشکالات جدی در وزارتخانه برای تصمیم‌گیری محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تفاوتی که در استان به موضوعات مختلف وجود دارد در تهران به آن توجهی نشده و خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ در خصوص ازدواج رتبه دوم کشوری است و مشکل خراسان جنوبی در زمینه ازدواج، موضوع اقتصادی و ضعف در زیرساخت‌ها بوده که از بانک‌ها نیز در زمینه مرداخت تسهیلات گلایه داریم.

وی بیان کرد: از اعتبار در نظر گرفته شده توسط وزارت ورزش و جوانان برای استان تشکر کرد و از تسهیلات، تبصره ۱۶ را برای ایجاد اشتغال توسط جوانان در نظر گرفته خواهد شد.

قناعت گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در زمینه راه آهن و گازکشی آمادگی خود را برای حمایت از حوزه جوانان اعلام کرد.

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد جوانی جمعیت را به طور منطم بررسی می‌کنیم و در شهرستان‌ها به هر تعداد که ثبت نام انجام شده زمین واگذار می‌شود و در بیرجند نیز در حال واگذاری است.

وی بیان کرد:، اما بعضی از موارد قانونی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیاز به لوازمی دارد که باید به استان‌ها ابلاغ شود و برای بعضی از موارد مانند ایجاد خوابگاه متاهلی نیاز به اختصاص اعتبار دارد.

در پایان این جلسه از فرمانداران زیر کوه و خوسف برای برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار