رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی:
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکنون آمایش سرزمینی استان خروجی نداشته است، گفت: به دلیل اجرایی نشدن این سند هنوز نمی‌دانیم اولویت های استان چیست.
کد خبر: ۱۵۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵ 04 January 2016
محمد زهرایی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی فعالان رسانه‌ای استان با تاکید بر اینکه برای مصرف بهینه اعتبارات باید اولویت‌های ضروری استان مشخص شود، اظهار داشت: هنوز  الویت بندی های لازم در استان انجام‌نشده تا تخصیص اعتبارات را با اولویت‌ها همخوانی دهیم.

 وی با طرح این سؤال که آیا برای اعتباراتی که با نسخه واحد یا بومی به استان داده می‌شود الویت بندی در استان انجام شده است؟ ادامه داد: تاکنون آمایش سرزمینی استان خراسان جنوبی خروجی نداشته است.

 وی با بیان اینکه تهیه آمایش سرزمینی استان توسط دانشگاه بیرجند انجام می‌شود، بیان داشت:تخصیص صحیح منابع و اعتبارات نیاز به خروجی اطلاعات این سند دارد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی آمایش سرزمینی را اولین گام  در توسعه استان دانست و بیان کرد: به دلیل اجرایی نشدن این سند هنوز نمی‌دانیم اولویت های استان چیست.

 وی با تاکید بر اینکه باید در استان از مدیران بومی و آشنا به مشکلات مردم استفاده شود، بیان داشت: امروز رشد و توسعه استان به‌شدت از مدیران غیربومی متأثر است.

زهرایی تصریح کرد: هم اکنون دستگاه‌های اجرایی استان فقط به دنبال سهم خواهی از اعتبارات هستند حتی اگر این اعتبارات با تقسیم جز شدن برای هیچ‌کدام کارایی مناسب نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای خوشایند مدیران اطلاعات خود را غربال می‌کنند، بیان داشت: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان محتاطانه عمل می‌کنند و آسیب های را برای خوشایند مدیران مطرح نمی‌کنند در نتیجه خوراک دقیقی از وضعیت در اختیار مدیران نیست.

 وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های نسبی سرمایه‌گذاری باید در استان فراهم شود، ادامه داد: باید برای نگهداشتن سرمایه گذار امکاناتی برای ماندن به وی بدهیم تا بتوانیم اشتغال پایدار را در استان ایجاد کنیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ تولید و کار و تلاش در استان احیا شود، افزود: در این استان به دنبال منجی هستیم درحالی‌که باید خودمان برای سرزمین و منطقه خود قدم برداریم.

زهرایی با اشاره به اینکه روحیه مطالبه گری در استان ضعیف است، ادامه داد: باید با کار کارشناسی و داد اطلاعات درست به مدیران کمک کرد و بعد مطالبه گری را دنبال کنیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی به نقش رسانه‌ها در تبیین اقتصاد مقاومتی برای مردم اشاره کرد و افزود:باید افکار عمومی را به سمتی سوق داد که به چه فکر کنند و چگونه فکر کنند.

عزم جدی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود ندارد

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها به‌عنوان نماینده افکار عمومی نقش مهمی در مطالبه گری دارند، بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی  رسانه‌ها به‌طور ویژه ورود پیدا کنند.

سجاد رضایی با بیان اینکه نسخه‌های اقتصادی در دولت‌های مختلف برای حل مشکلات شفابخش نبوده است، گفت: برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز در کشور تا کنون عزم جدی وجود نداشته است.

 وی با اشاره به اینکه زیرساخت های خراسان جنوبی مشکل دارد و زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم نشده است، گفت: اجرای اقتصادی مقاومتی در این استان اهمیت دو چندان دارد و باید ویژه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به رواج تجمل‌گرایی، اسراف و مصرف‌گرایی  در بخش‌هایی از جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی مناسب و اقتصاد مقاومتی ورود کنند.

 وی با بیان اینکه بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار بسیج رسانه قرار دارد، ادامه داد:تخصصی کردن فعالان رسانه‌ای در حوزه اقتصادی از اهداف تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج رسانه استان است
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار