فرماندار شهرستان ابهر گفت: نقش آموزش‌ و پرورش در توسعه و بالندگی جامعه غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷ 08 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، احمد ذوالقدر امروز (دوشنبه، ۲۰ فروردین ماه) در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش ابهر با توضیح اینکه آموزش‌ و پرورش در پیشرفت و توسعه هر جامعه و حتی در نوسازی، بازسازی و نوآوری جنبه‌های مختلف یک جامعه نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: هر جامعه‌ای برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و واقعی، توجه به آموزش‌ و پرورش را باید جزو اولویت‌های برنامه‌های کلان خود قرار دهد و تلاش شود به هریک از کارکردهای آن در جای خود توجه ویژه‌ای شود، در غیر این صورت، انتظاری که در توسعه همه‌جانبه جامعه از آموزش‌ و پرورش می‌رود، اتفاق نخواهد افتاد.

وی با یادآوری اینکه با شتاب علم تکنولوژی در جهان، بی‌سوادی و فقر آگاهی، انزوای جهانی را درپی دارد، گفت: برای رسیدن به آگاهی و سواد، امروزه بینش و ضرورت آموزش‌ و پرورش در بسیاری از کشورها کاملاً شناخته شده و تلاش کشورها در راستای بهبود این رکن اساسی و انسان‌ساز جوامع است و مستلزم رسیدن به این باور است که امروز دانایی، توانایی است.

فرماندار ابهر با اشاره به نقش و جایگاه معلمان‌ در جامعه، ادامه داد: هفته معلم فرصت مناسبی برای تجلیل از طلایه‌داران علم و دانش است که برای هدایت نسل‌های آینده تلاش جهادی دارند.

وی با توضیح اینکه همه وظیفه داریم مقام‌ معلم‌ را ارج‌ نهیم، یادآوری کرد: در تلاشیم‌ که برنامه‌های مطلوب در هفته بزرگداشت مقام معلم با همکاری همه دستگاه‌های، بخصوص آموزش‌ و پرورش و شهرداری در شهرستان اجرا شود.

ذوالقدر با اشاره به موضوع برگزاری امتحانات خرداد ماه، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت آزمون‌های نهایی متوسطه دوم و تعداد قابل توجه دانش‌آموزانی که باید در این آزمون‌ها شرکت داشته باشند و با توجه به اینکه حجم زیادی از نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش و خانوده‌های در این آزمون درگیر خواهند بود، دستگاه‌های اجرایی موظفند به کمک آموزش‌ و پرورش شهرستان بیایند.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه آموزش‌ و پرورش باید برنامه‌ریزی منظم و مدون‌ برای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات داشته باشد، تاکید کرد: همه تلاش‌ها باید بر برگزاری امتحانات در محیطی آرام و با امنیت بالا باشد تا دانش‌آموزان در این روز فقط دغدغه امتحان را داشته باشند.

در ادامه این جلسه، مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر گرامیداشت مقام‌ معلم و تجلیل از معلمان نمونه و فراهم‌ کردن برنامه‌ها و اعتبارات لازم برای تجلیل از معلمان را ضروری دانست و تاکید کرد: تکریم مقام معلم مخصوص یک روز و یک هفته نیست، زیرا تکریم و تعظیم معلم، تکریم و تعظیم علم است.

مجید مرادی با توضیح اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده باید اجرای برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، بیش از گذشته متناسب با شأن و مقام و منزلت فرهنگیان و معلمان باشد، افزود: غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی، برگزاری همایش‌های شهرستانی، تشکیل میز خدمت با حضور مسؤولان آموزش‌ و پرورش شهرستان در میعادگاه‌های نماز جمعه شهرهای ابهر، هیدج و صایین‌قلعه، حضور فرهنگیان در نماز جمعه، تقدیر از معلمان دارای نقش تربیتی، پژوهشگر، هنرمند و ورزشکار، برگزاری مسابقه از کتاب استاد شهید مطهری و مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم است.

مرادی با تشریح نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ بیان کرد: اجرای ایمن و مطلوب آزمون‌های نوبت دوم و نهایی در مدارس مهمترین اولویت آموزش‌ و پرورش شهرستان است و همه واحدهای اداری مدارس در راستای برگزاری شایسته این آزمون‌ها پای کار خواهند بود.

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان ابهر با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم به‌دلیل ایجاد سابقه تحصیلی و تاثیر قطعی ۵۰ درصدی در رتبه آزمون سراسری و برگزاری امتحانات خرداد ماه پایه‌های دهم و یازدهم از امسال به‌صورت نهایی، یکی از موضوعات مهم نظام تعلیم و تربیت است، خواستار استفاده از ظرفیت و همکاری همه دستگاه‌های شهرستان در برگزاری مطلوب این امتحانات شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار