عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته برای اولین‌بار در بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲ 15 April 2024

به گزارش تابناک زنجان، بابک قره‌داغی، فوق تخصص جراحی قفسه سینه اظهار کرد: اولین عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته روی یک زن ۳۰ ساله که بر اثر حادثه ترافیکی دچار شکستگی هفت دنده سمت راست، کوفتگی ریه، جابه‌جایی و فرو رفتن دنده‌ها در پارانشیم ریه (بافت‌های زنده ریه) شده بود، انجام شد.

وی ادامه داد: در این عمل جراحی، دنده‌های شکسته بیمار ترمیم و استخوان‌ها در محل خود ثابت شد. این عمل ریسک عفونت و تجمع چرک در اطراف ریه را کاهش می‌دهد و لخته شدن خون در قفسه سینه را به حداقل می‌رساند.

وی با بیان اینکه عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته ظرفیت‌های تنفسی بیمار را به حالت عادی برمی‌گرداند تا در آینده مشکل‌ساز نشود، گفت: این عمل جراحی تعداد روز‌های بستری بیمار را به حداقل می‌رساند به‌طوری که بیمار حداکثر یک تا دو روز نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه دارد و در مدت هفت تا هشت روز ترخیص می‌شود.

قره‌داغی درباره سایر مزایای عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته، بیان کرد: با انجام این عمل جراحی، بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت خود بازگردد. همچنین از فیزیوتراپی‌ها و آندوسکوپی‌های مکرر بی‌نیاز می‌شود و بدشکلی ظاهری که از شکستگی دنده‌ها باقی می‌ماند، به‌طور کامل اصلاح می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار