مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: ساختمان فعلی هلال احمر شهرستان خدابنده در آینده به حوزه درمانی تبدیل خواهد شد و برای اصلاح هندسی مرکز فیزیوتراپی 10 میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 06 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان در دیدار با البرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس بر نگاه توسعه‌ای به شهرستان‌ها تاکید و اظهار کرد: هلال احمر شهرستان خدابنده باید تقویت و نیرو‌ها باید خلاق، علمی و عملیاتی باشند، چرا که این مجموعه باید در همه حوزه‌ها پویا و خلاق باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان ادامه داد: در موضوع بودجه سهمی که برای هلال احمر خدابنده در حوزه‌های حمایتی و سایر حوزه‌ها نیاز بوده تخصیص یافته است.
وی تاکید کرد: ساختمان فعلی هلال احمر شهرستان خدابنده در آینده به حوزه درمانی تبدیل خواهد شد و برای اصلاح هندسی مرکز فیزیوتراپی ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص خواهد یافت.
هاشمی با بیان اینکه به جد به دنبال مولدسازی و ایجاد درآمد برای هلال احمر هستیم، ادامه داد: موضوع معیشت و مسکن کارکنان هلال احمر را پیگیری می‌شود و ۱۵۰ واحد مسکونی هم احداث خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان افزود: در همه شهرستان‌ها واحد‌های مسکونی احداث می‌شود که شهرستان‌های زنجان، قیدار و طارم در اولویت است.
وی با اشاره به اینکه در بخش حمایتی – درمانی در شهرستان خدابنده ۲ میلیارد ریال برای بیماران نیازمند حمایت دارویی و درمانی پرداخت شده است، افزود: این کمک‌ها برای بیمارانی ارائه شده که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبوده، اما نیازمند هستند.
هاشمی به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کرسف اشاره کرد و گفت: باید نیرو‌های امدادگران و نجاتگران را از این شهر جذب و دو پایگاه موقت و ثابت در این منطقه فعال شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پروژه عمرانی شهرستان ابهر که به مدت بیش از هشت سال غیرفعال شده بود، ۲۲ میلیارد تومان در ردیف تخصیص قرارگرفته، ضمن اینکه برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان ایجرود ۶ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه اعتبار اخذ شده است.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر اقدامات انجام شده مجوز تخصیص پنج خودروی امدادی برای هلال احمر استان زنجان از رئیس جمعیت هلال احمر کشور اخذ شده است.
هاشمی با بیان اینکه انتظار داریم تخصیص ۲ خودروی امدادی که سهم خدابنده است نیز توسط نماینده این شهرستان در مجلس پیگیری شود تا تخصیص محقق شود، افزود: براساس تکلیفی که داریم هلال احمر با همت امدادگران و نجاتگران شبانه روز خدمات بی‌منت به هموطنان ارائه می‌دهد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان خاطرنشان کرد: هلال‌احمر طرح کسری خدمت سربازی نجاتگران فعال پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.
وی تاکید کرد: انتطار داریم نمایندگان مجلس در صحن علنی به این مهم رای دهند که بر اساس آن به ازای هر سال فعالیت نجاتگران یک تا دو ماه از خدمت سربازی آن‌ها کسر شود.
هاشمی با بیان اینکه قانون در اساسنامه خلاء دارد که باید تخصیص ۴۲ درصد از نیم درصد حق ثبت اسناد رسمی به هلال احمر انجام شود، افزود: تخصیص این میزان حق ثبت به هلال احمر، حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیاز دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان ادامه داد: با تحقق حق ثبت به هلال احمر اعتبارات این مجموعه افزایش یافته و به لحاظ تجهیزات و خودرویی وضعیت مناسبی خواهد داشت.
وی به ماده ۲۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: تقاضا داریم این ماده اصلاح شود، چرا که بر اساس آن دریافت حقوق به تبعیت از قانون استخدام کشوری است که دریافتی‌ها بسیار پایین است.
هاشمی با تاکید بر اینکه انتطار می‌رود حقوق کارکنان هلال احمر بر اساس قانون خاص تعیین شود که با تحقق این مهم جهشی در دستمزد، رفاه و معیشت پرسنل ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: انتطار داریم نمایندگان مجلس از این طرح حمایت کنند، چرا که نیرو‌های هلال احمر زحمتکش و فعال برای در عرصه ارائه خدمات به هموطنان هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان زنجان افزود: به درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال احمر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: در سه شیفت در موکب ۶۶۶ برای ۲ هزار زائر خدمات درمانی ارائه می‌شد و درمانگاه در این عمود دائمی شد وانتقال دارو به عراق برای استفاده در درمانگاه‌های دیگر نیز توسط هلال احمر ارائه شد.
گفتنی است، این دیدار به همراه مشاور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، مسئول امورحقوقی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی و مسئول روابط عمومی انجام شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار