در بزرگداشت صنعتگران چاپ تشریح شد:
در مراسم بزرگداشت اهالی صنعت چاپ خراسان جنوبی چالش های این حوزه تشریح و برای رفع آن راهکارهایی ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 03 November 2021
 
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم حمایت مسئولان استان از صنعت چاپ به عنوان پایه توسعه فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش تابناک خراسان جنوبی "ناصر نبی زاده"  با اشاره به فعالیت ۶۰ چاپخانه با انواع مختلف چاپ و ۳ لیتوگرافی در استان گفت: تلاش فعالان این حوزه، ظرفیت های بسیار مناسبی برای صنعت چاپ استان ایجاد کرده است.
به گفته وی صنعت چاپ استان  نه تنها در سطح استان و کشور حرفی برای گفتن دارد بلکه در حوزه بین المللی و به خصوص صادرات به کشور افغانستان توانسته گام هایی بردارد.
وی در ادامه از شرایط سخت  ناشی از شیوع بیماری کرونا در این حوزه صحبت و اظهار کرد: بحران اقتصادی، افزایش هزینه ها، بی ثباتی قیمت ها، گرانی مواد اولیه و کمبود نقدینگی برای به سازی و نوسازی دستگاه های چاپ و کاهش سفارشات از جمله مشکلاتی است که دامنگیر صنعت چاپ استان شده و شرایط دشواری را برای فعالان این عرصه ایجاد کرده است.
وی با اشاره به تلاش فعالان این صنعت برای رفع موانع موجود تصریح کرد: اعطای مشوق های مالیاتی از راه های تسهیل موانع فعالان صنعت چاپ استان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که خارج نشدن سفارشات چاپی از استان پیگیری می شود، افزود: شایسته نیست زمانی که چاپخانه های استان از سایر استان ها سفارش دریافت می کنند، شاهد خارج شدن سفارشات به خارج از خراسان جنوبی باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار