فارس طرفیت تبدیل شدن به قطب خدمات فنی و مهندسی جنوب کشور را دارد

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، با اشاره به ظرفیت های این استان در زمینه خدمات فنی و مهندسی گفت: با توجه به وجود این توانمندی ها و ظرفیت ها، فارس می تواند به قطب خدمات فنی و مهندسی جنوب کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۶۹۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 17 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محسن ربانی زاده، دوشنبه در نشست بررسی راهکارهای استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان در شیراز افزود: با توجه به وجود حدود 150 مشاور پیمانکاری در فارس و ظرفیت 20 برابری استان در این زمینه نسبت به استان های همجوار، صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده حداکثری از ظرفیت پیمانکاران به عنوان یک اولویت در دستور قرار گرفته است.
وی، بررسی مشکلات پیمانکاران و هم افزایی با مشاوران پیمانکاری را از جمله موارد مد نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس دانست و بیان کرد: با هدف گسترش این تعامل و استفاده از ظرفیت پیمانکاران استان، برنامه ریزی هایی انجام گرفته است.
ربانی زاده بیان کرد: باید از ظرفیت پیمانکاران در تخصص های مختلف افزون بر داخل، در دیگر کشورها نیز استفاده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس هم گفت: دولت، وزارت امور خارجه و سفارتخانه های جمهوری اسلامی در دیگر کشورها، شرایط را برای صدور خدمات فنی مهندسی به سایر کشورها فراهم کنند.
سید مرتضی سیف زاده افزود: در سال 90 حدود 450 میلیون دلار خدمات فنی و مهندسی از استان به خارج از کشور صادر شد اما ناآرامی های منطقه و کشور عراق این مساله را تحت تاثیر قرار داد و از حجم صادرات این خدمات کاسته شد.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی و ارتباط خوبی که با کشور عمان داریم و همچنین کشور قطر به سبب میزبانی جام جهانی 2020، مقاصد خوبی برای صدور خدمات فنی و مهندسی استان فارس هستند که لازم است مقدمات این کار از سوی متولیان امر فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار