کاشت 100هزار درخت توسط مرد درختی ایران در ایلام

مرد درختی ایران گفت: از ابتدای درختکاری تاکنون 100 هزار اصله درخت از گونه های مختلف را در شهرستان های دهگانه استان ایلام کاشت کرده است .
کد خبر: ۶۹۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی نظری  در حاشیه مراسم نهالکاری بلوار فرهنگیان آبدانان اظهار کرد: طی 10 سال گذشته 100 هزار اصله نهال از گونه های مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان ایلام کاشته و به مرحله رشد رسانده ام.

وی افزود: در اوقات فراغت و با هزینه شخصی و با همکاری نهادهای متولی درختان مورد نیاز و سازگار با اقلیم استان ایلام را شناسایی، پرورش، حمل و در مناطق مساعد شهرستان های دهگانه استان کاشته و در طول سال بر نحوه نگهداری و آبیاری آنان نیز نظارت کامل دارم.

وی درختکاری را جزء ثابت زندگی روزمره خود دانست و اضافه کرد: برای کاشت درختان مثمر و زینتی علاوه بر خیرین و نهادهای مسئول، از دانش آموزان و دانشجویان مراکز علمی نیز استفاده می کنم و در مواقعی هم با پرداخت هزینه روزمزد از کارگران فصلی کمک می گیرم.

مرد درختی ایران که در شهرستان دهلران متولد شده و هم اکنون نیز در یکی از بانک های استان مشغول به کار است، تصریح کرد: امسال پنج هزار اصله نهال زینتی در مسیر شهر مهران تا پایانه مرزی برکت و سایر مناطق استان غرس می کنم.

شهردار آبدانان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با حضور مرد درختی ایران 500 اصله درخت از نوع نخل زینتی در این شهر غرس شد.
شاپور هادی زاده افزود: امسال یک هزار و 500 اصله نهال مثمر و زینتی در بلوارهای ورودی و خروجی شهر آبدانان کاشته می شود.

وی با اشاره به نقش درخت در سلامت جوامع و طراوت اجتماعی مردم افزود: سال گذشته سه هزار و 500 اصلح نهال مثمر و زینتی شامل نارنج، پرتقال، زیتون، انجیر، نخل زینتی و گل کاغذی در سطح اماکن و معابر عمومی شهر آبدانان غرس و تا پایان امسال نیز سه هزار اصله نهال دیگر کاشته می شود.

گفتنی است، مهدی نظری بخاطر تلاش بی وقفه برای حفظ طبیعت و توسعه عرصه های طبیعی و جنگلی طی طول 10 سال گذشته بعنوان مرد درختی ایران لقب گرفته و تاکنون نیز از سوی رئیس جمهوری ، سازمان جنگل ها و مراتع کشور، سازمان حفاظت از محیط زیست، دانشگاه تهران و وزارت کشور بعنوان نفر اول درختکاری، خیر نمونه ملی، تلاشگر نمونه و مبارزه با بیابان زایی مورد تقدیر قرار گرفته است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
اگر برای هر درخت 10 دقیقه صرف کندن چال و اماده کردن خاک و کاشتن زمان بزاریم و طی سال هم 4 بار آب داده باشن که اون رو هم فقط 10 دقیقه وقت بزاریم ( جدا از زمان رفت و آمد و به قول خودش نظارت و ...) ایشان دو میلیون دقیقه وقت لازم داشتن یعنی 33 هزار ساعت . یعنی اگر هر روزی 4 ساعت فقط وقت گذاشته باشن ( و از شهر هم بیرون نرفته باشن و کنار هم کاشته باشن اونوقت روزی 24 درخت و یک تانکر آب و یک نیسان کود و خاک حمل کرده و تخلیه و کاشت کرده باشند!!!) حدود 22 سال وقت میخواد . اگر برای هر درخت فقط 4 متر مربع فضا در نظر بگیریم ایشان چهارصد هزار متر مربع یعنی چها هکتار چنگل کاشتن. خب ایشان لطف کنن و آدرس یک هکتار رو نشون بدن؟ چرا مردم رو مسخره میکنن؟ چرا این القاب رو الکی به هر کسی میدن؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
دوست عزیز این دیگه چیز مشخصیه شهرستان دهلران استان ایلام روستای بیشه دراز و زمانی که حساب کردین برای یک نفره مگه ممکنه یک نفر همه اینکارهای بزرگ را انجام بده یه کم فکر کنین ایشان بنیان گذار و مدیر این کارند و بقیه هم کمک می کنند، وقتی یه نفر یه کار خوب میکنه مثلا کاشت و نگهداری حتی یک درخت ارزشمند و قابل تقدیره نه نقد بعد هم یه کم همین اینترنت سرچ کنید هم گزارش تصویریش هست هم آدرس سایتش و....
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار