آغاز به کار طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در استان یزد

طرح ملي گفت‌وگوي ملي خانواده طي تفاهم‌نامه‌اي از سوي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري با همكاري انجمن جامعه‌شناسي ايران بصورت نشست كارگاهي «مساله‌يابي مشاركتي» پيرامون مسائل اجتماعي خانواده در استان يزد برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۶۷۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 27 October 2018

«فاطمه دانش يزدي» مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد با بيان اين كه ايجاد ساز و كارهاي مناسب براي گفت‌وگوي ملي خانواده توجه به مسئله‌يابي مشاركتي در جهت شناسايي و الویت بندي مسائل خانواده در مقياس استاني است، اظهار كرد: قطعاً با آموزش عملي ارزش‌ها و تكنيك‌هاي تسهيل‌گري، بستر‌سازي گفت وگو در مقياس محلي و سراسري فراهم خواهد شد .

وي هدف از اجرای اين طرح را شناسايي و اولويت‌بندي مسائل مرتبط با خانواده در بستر واقعيت‌هاي محلي و راه‌حل‌ها و پيامد‌ها دانست .

مدير كل دفتر اموربانوان و خانواده استانداري در مورد اين كارگاه كه به صورت تيمي با استفاده از ظرفيت‌هاي فعالان اجتماعي در عرصه مشاوره و رسانه با ظرفيت 40 نفر برگزار مي‌شود، گفت: ايجاد نوعي وفاق توام با مشاركت‌هاي موثر براي ورود عملي و كاربردي در مساله يابي و جستجوي راه‌حل آسيب‌هاي خانواده با هم‌افزايي و همسو بودن تحقق خواهد يافت .

دانش يزدي در پايان تصريح كرد: هدایت گفت‌وگو‌ها و توانمندسازی درون و بیرون خانواده، ارتقای سطح آگاهی و تعامل و همکاری اعضای خانواده در تعارض بین نسل‌ها با کمک ارزش‌ها و تکنیک‌های تسهیل گری از فرايند اجرایي شدن این طرح است.

گفتني است، نشست طرح ملی گفتگوی خانواده در استان یزد طي دو روز در كتابخانه عمومي دكتر جوادي يزد با حضور پژوهشگران، كارشناسان و فعالان اجتماعي مسائل خانواده در راستای سلامت و ترویج فرهنگ گفتگو در حال برگزاري است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار