پدافند غیرعامل در سیستم های اداری یک اولویت باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل در سیستم های اداری به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 30 October 2017
پیمان سلاجقه صبح یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل در شهر سرچشمه اظهار داشت: با برگزاری رزمایش آمادگی تولید می شود و در رزمایش ها متوجه ضعف ها می شویم، لذا هر دستگاه و سازمانی با توجه به تهدیداتی که در حوزه پدافند غیرعامل دارد تمرین ها و رزمایش هایی را برگزار کرده و دانش تخصصی خود را در حوزه پدافند غیرعامل بالا ببرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن انسان است، پدافند عامل برای دورسازی تهدیدات و پدافندغیرعامل برای کاهش آسیب پذیری تاسیسات و تجهیزات و نیروی انسانی است.

سلاجقه با بیان اینکه قدمت پدافندغیرعامل به اندازه عمر زندگی بشر می رسد چرا که هم انسانهای اولیه و هم انسانهای عصر جدید چالشهایی دارند، یادآور شد: پدافندغیرعامل بی اثر کردن اثر تهدید بر کشور، استان و دستگاه و تقابل جدی با تهدیدات است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که باید پنج اصل افزایش بازندارندگی، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمات ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر اقدامات خصمانه دشمن را دارا باشد.

سلاجقه افزود: دو نوع تهدیدات طبیعی و انسان ساخت وجود دارد که در تهدیدات طبیعی انسان در آنها دخالت ندارد اما در تهدیدات انسان ساخت علم و دانش و صنعت و کینه و عداوت در آنها دخالت دارد و تهدیدات گروه دوم در دسته پدافندغیرعامل قرار می گیرند.

وی باارزش ترین دارایی در پدافندغیرعامل را مردم و زیرساختهایی که در حوزه مردم بیشتر فعالیت می کنند، دانست و افزود: هر مدیر در حوزه فعالیتهای خود باید دارایی فیزیکی، سایبری را بشناسد و تهدیدات نظامی، زیستی، سایبری، شیمیایی، پرتوی، کالبدی و ... که متوجه دارایی دستگاه خود است را شناسایی کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به اینکه اصلی ترین بحث در پدافند غیرعامل مکان یابی است، تصریح کرد: پدافندعامل یک نهاد تخصصی است اما پدافندغیرعامل گستره آن کل کشور و استان و بخش خصوصی و دولتی است و همه مردم را در برمی گیرد و همه شهرستانها و استانها شورای پدافندغیرعامل دارند.

سلاجقه بیان کرد: فلسفه وجودی پدافندغیرعامل بحث تهدیدشناسی است که تهدید در خارج از مرزهای ما است و ما بحث آسیب پذیری را داریم و مصون سازی کشور باید از طریق افزایش بازدارندگی و آمادگی در برابر تهدیدات باشد.

وی با بیان این مطلب که برای مصون سازی باید به یکسری از امکانات و داشته ها مجهز باشیم، یادآور شد: کار پدافندغیرعامل پیش بینی، پیشگیری و آمادگی در حوزه های مختلف است و هر کشوری دارایی های آن بیشتر باشد و نیاز به آمادگی بیشتری در برابر تهدیدات دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان تصریح کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری در کشور سه نوع دارایی داریم که شامل زیرساختها، مردم و مدیران و سیستم اداری است که باید مصون سازی در آنها شکل بگیرد.

سلاجقه به سابقه تاسیس سازمان پدافند غیرعامل اشاره و مطرح کرد: سازمان پدافند غیرعامل از سال ۸۲ کار خود را آغاز کرده و در برنامه پنج ساله چهارم، پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم آمده که تمامی طرحهای عمرانی باید پیوست پدافندغیرعامل داشته باشند.

وی بیان داشت: اخیرا در استان کرمان شرکتهای مهندسی مشاور پدافند غیرعامل در حوزه معماری و شهرسازی ورود کرده اند تا اقدامات آن را انجام دهند و در بقیه رشته ها نیز قرار است این کار انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در بین مردم و مسئولان در زمینه پدافند غیرعامل، تأکید کرد: پدافند غیرعامل در سیستم های اداری باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار