فعالیت 73 تشكل در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاددر یزد

کد خبر: ۴۹۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 20 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد در نشستی با حضور تشكل‌های فعال در عرصه مبارزه با مواد مخدر، از فعالیت 23 تشكل در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری و 14 تشكل در حوزه درمان اعتیاد در استان خبر داد.
  «سیدمصطفی كرباسی» در این جلسه بیان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند. باید برای كاهش و كنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده شوم اعتیاد به مواد مخدر، از توان و ظرفیت مناسب سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده کرد.
وی گفت: تجربه نشان داده است در هر حوزه‌ای که مردم در امور اجتماعی مشارکت داشته‌اند، شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم و باید کارها به‌ دست توانمند مردم اداره شود و مبارزه با مواد مخدر از این مقوله خارج نبوده؛ لذا همواره تاكید بر اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر بوده و باید این مساله به‌طور جد پیگیری شود.
دبیر شورای هماهنگی ضمن بیان اولویت‌های سال 96 ستاد مبارزه با مواد مخدر و با  تاكید بر كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی در اسناد بالادستی، افزود: به‌منظور كاهش 25 درصدی نرخ شیوع اعتیاد در برنامه پنج ساله ششم توسعه ضمن هم‌افزایی دستگاه‌های دخیل در امر پیشگیری و درمان اعتیاد، ضرورت دارد مشاركت فعال سازمان های مردم نهاد نیز وجود داشته باشد.
وی در ادامه با تاکید بر جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، آگاهی‌بخشی و آموزش همگانی، بیان کرد: مواد مخدر به‌عنوان ابزار جنگ نرم و تهاجم فرهنگی توسط دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها پس از ناكامی و مواجهه با مقاومت مردم در عرصه‌های جنگ سخت‌افزاری و تحریم‌های متعدد، به عرصه فرهنگی و استفاده ابزاری از مواد مخدر و گسترش فساد اخلاقی با هدف نشانه‌روی جوانان روی آورده‌اند.
كرباسی با اشاره به فعالیت 23 تشكل در حوزه فرهنگی و پیشگیری و نیز 14 تشكل در حوزه درمان اعتیاد افزود: لازم است دستگاه‌های دولتی ضمن برداشت موانع پیش روی این سازمان‌ها، شرایط لازم را برای فعالیت تشكل‌ها فراهم آورند و همكاری و حمایت لازم را از این موسسات کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تعیین سفیران اجتماعی امر مبارزه با مواد مخدر را روشی مناسب برای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد عنوان و بیان كرد: لازم است برای اجتماعی كردن امر مبارزه از ظرفیت شخصیت‌های علمی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای در محیط‌های اجتماعی مورد هدف استفاده شود.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار