آشنایی با بیماری "تاندونیت بازو"

کد خبر: ۴۷۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰ 06 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ یک دکترای آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی مهم‌ترین علل ایجاد عارضه تاندونیت بازو را توضیح داد.

دکتر حمید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: منظور از تاندونیت بازو التهاب تاندون عضله دو سر بازو است.

وی اضافه کرد: تاندونیت بازو میان ورزشکارانی که دست را بالای سر می‌برند و این حرکت را به صورت تکراری انجام می‌دهند، شایع‌تر است.

بابایی ادامه داد: پرتاب‌گران نیزه و دیسک، والیبالیست‌ها، بدمینتون‌کاران و در برخی از موارد شناگران به این عارضه مبتلا می‌شوند.

این دکترای آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی خاطرنشان کرد: عضله دو سر بازویی که در جلوی بازو قرار گرفته است در بالا دو تاندون دارد که یکی از آنها بلند و دیگری کوتاه است. زمانی که به تاندون سربلند فشار وارد شود، شخص دچار التهاب در این عضله خواهد شد. مهم‌ترین علت این عارضه درد و فشار است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این عارضه باید ورزش به صورت تکنیکی انجام شده و در حین تمرینات فرصت ریکاوری و استراحت به بدن داده شود.

  وی خاطرنشان کرد: برای درمان تاندونیت بازو باید دستورالعمل R.I.C.E را که شامل استراحت (Rest)، یخ (ICE)، اعمال فشار (بانداژ فشاری Compression) و بالا نگه داشتن عضو (elevation) است، رعایت کرد.

  بابایی با شرح مراحل این روش گفت: استراحت، استفاده از یخ به منظور قطع خونریزی و کاهش طول زمان بهبود، اعمال فشار به وسیله بانداژ جهت کاهش خونریزی و بالا نگه داشتن عضو آسیب‌دیده از قلب در روش R.I.C.E مدنظر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار