چند طرح صنعتی و تولیدی در ملایر افتتاح شد

در هشتمین روز از دهه فجر، چند طرح صنعتی و تولیدی با حضور جمعی از مسوولان بهره برداری شد.
کد خبر: ۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ 09 February 2015
در هشتمین روز از دهه فجر، چند طرح صنعتی و تولیدی با حضور جمعی از مسوولان بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر به ایرنا گفت: کارخانه بسته بندی کشمش با اعتبار هفت میلیارد ریال به مساحت سه هزار و 600 مترمربع بهره برداری شد و برای 15 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

'غلامحسین تقوی' ادامه داد: این کارخانه قادر به تولید یک هزار تن محصول فراوری شده در سال و چهار هزار تن جذب مواد اولیه است و سرمایه گذار آن یکی از باغداران نمونه این شهرستان است.

وی یاد آور شد: در حال حاضر، 65 واحد تولید و بسته بندی کشمش در این شهرستان فعال است و ایجاد صنایع تبدیلی یکی از نیازهای اساسی در این حوزه به شمار می رود.

تقوی همچنین از افتتاح 15 طرح جهاد کشاورزی همزمان با دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، سه طرح با اعتبار پنج میلیارد و 978 میلیون ریال و اشتغالزایی هشت نفر در بخش جوکار به بهره برداری رسیده است.

وی افتتاح هفت طرح جهاد کشاورزی با اعتبار 9 میلیارد و 36 میلیون ریال و هفت نفر اشتغالزایی در بخش مرکزی، افتتاح دو طرح با هفت میلیارد و 113 میلیون ریال و اشتغالزایی دو نفر در بخش زند و افتتاح سه طرح با 10 میلیارد و 175 میلیون ریال اعتبار با سه نفر اشتغالزایی را از دیگر طرح های افتتاح شده در این شهرستان برشمرد.



* مدیر عامل شرکت شهرک های استان همدان نیز از صرف 12 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی شهرک صنعتی شیشه امام رضا(ع) در بخش جوکار ملایر خبر داد.

'کیوان گردان' در آیین افتتاح طرح های عمرانی شهرک صنعتی جوکار از توابع شهرستان ملایر افزود: این طرح ها شامل زیرسازی، آسفالت معابر، جدول گذاری و سر درب شهرک صنعتی شیشه است که مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: برای اجرای زیرسازی و آسفالت شهرک صنعتی جوکار به طول دو کیلومتر، هشت میلیارد ریال اعتبار و اجرای عملیات جدول گذاری و سه دهنه پل آبریز به طول دو کیلومتر نیز دو میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گردان ادامه داد: اجرای ساختمان سر درب شهرک و نگهبانی با زیربنای 30 مترمربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال از دیگر طرح های این شهرک بود که در هشتمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

وی همچنین از اجرای شبکه گازرسانی به طول 2.4 کیلومتر با اعتبار شش میلیارد ریال و منبع آب با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال در شهرک صنعتی جوکار خبر داد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان بیان کرد: عملیات اجرایی این شهرک با مساحت 95 هکتار از سال 88 آغاز شد و در حال حاضر، چهار واحد صنعتی در آن مستقر است و یک واحد صنعتی نیز با 135 نفر اشتغالزایی در مرحله تولید و بهره برداری است.

گردان یاد آور شد: علاوه بر این، یک واحد جدید نیز در حال نصب ماشین آلات و دو واحد در مرحله ساخت و ساز است که پتانسیلی ویژه برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی این شهرستان به شمار می رود.

وی گفت: شهرک صنعتی شیشه جوکار به دلیل پتانسیل خوب منطقه، قطب اقتصادی مهمی است که پیش از این شرایط مطلوبی نداشت و برای حل مسایل و مشکلات آن، یک کار جهادی در این شهرک انجام شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: یکی از خواسته های مهم مدیران و مردم ملایر این است که شهرستان ها نیز مانند مرکز استان دیده شوند که مصداق این امر به خوبی در مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان دیده شده است.

'مصطفی آزادبخت' افزود: ما نیز به واسطه این حمایت و پشتیبانی ویژه شرکت شهرک های استان همدان برای رفع مشکلات شهرک صنعتی جوکار و شتاب در روند توسعه این شهرک، آماده هرگونه کمک و همکاری هستیم.



*کارخانه پرورش قارج خوراکی شرکت کشت و صنعت مثلث طلایی در روستای ازناو ملایر بهرهبرداری شد.

این واحد قادر است سالیانه 227 تن قارچ خوراکی را تولید کند و در حال حاضر برای 22 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

مساحت این واحد تولیدی هشت هزار مترمربع با زیربنای سه هزار مترمربع است و دارای 12 سالن زیر کشت و سایر بخش ها و تجهیزات است.

در مجموع، بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث این واحد هزینه شد که دارای مشکلاتی چون نبود دسترسی به راه آسفالته و گازرسانی است و نیازمند کمک و همکاری مسوولان امر هستیم.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان همدان واقع شده است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار