اهدای کتاب «تاریخ جامع ایران» به کتابخانه‎های استان یزد

کد خبر: ۳۵۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 02 January 2017
به گزارش تابناک یزد،روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، 25 دوره کتاب تاریخ جامع ایران را به کتابخانه‌های عمومی استان یزد اهدا کرد.
کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اعلام این خبر، گفت: تاریخ جامع ایران مجموعه‌ای ارزشمند است که در 20 جلد چاپ و به تازگی از سوی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی منتشر شده و قابل استفاده برای محققان و تاریخ‌پژوهان است.
«احسان عابدی» با اشاره به اقدام فرهنگی و قابل تقدیر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اهدای این مجموعه به کتابخانه‌های استان یزد، افزود: این مجموعه مشتمل بر وجوه مختلف تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران از دوران پیش از اسلام تا انقراض قاجار است که با هدف نمایش ایران فرهنگی تالیف شده است و به دلیل به‎‎روزرسانی اطلاعات، وجود آن در کتابخانه‌های عمومی لازم بود.
وی عنوان کرد: البته با توجه به قیمت 17 میلیون ریالی این مجموعه، تهیه آن برای کتابخانه‌ها مشکل بود که با همت و نیک‌اندیشی روابط عمومی شرکت چادرملو، 25 کتابخانه استان از این اثر بهره‌مند شدند.
این مسئول مشارکت خیران و بخش خصوصی را در تامین منابع کتابخانه‌ها ، حائز اهمیت دانست و گفت: تهیه منابع کتابخانه‌ها به صورت متمرکز از سوی اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود و استان‌ها منابع مالی قابل اعتنایی برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز خود در اختیار ندارند؛ ولی خیران و بخش خصوصی می‌توانند یاری‌رسان کتابخانه‌ها و هزاران عضو کتابخانه‌های استان باشند.
عابدی اقدام شرکت چادرملو را الگویی برای سایر شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان دانست و نسبت به توجه آنها به امور فرهنگی و اجتماعی به ویژه تامین منابع کتابخانه‌های عمومی ابراز امیدواری کرد.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار