مشاغل خانگی در مسیر تصمیمات مسئولان

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی بر تلاش برای توانمندسازی کارآفرینان در آذربایجان غربی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 11 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر قلی‌پور در جلسه بررسی طرح‌‌های کارآفرینی که در سالن جلسات این اداره تشکیل شد، اظهار داشت: اهتمام جدی برای مهارت آموزی و توانمندسازی کارآفرینان شکل گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح تامین مالی خرد و تشکیل گروه‌های همیار یکی‌ از مهم‌ترین راهکارهای موجود برای ایجاد اشتغال است.

قلی‌پور با اشاره به اینکه باید در راستای توانمندسازی کارآفرینان و فعالان در زمینه مشاغل خانگی گام برداشته شود، افزود: از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های مختلف برای ایجاد اشتغال گام برداشته می‌شود.

وی خوشه‌بندی مشاغل خانگی را از هر جهت حائز اهمیت دانست، گفت: امروزه برندها، شبکه‌ها و خوشه‌ها در بازار کار از موفقیت‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این صندوق با الهام گرفتن از تعالیم عالی دین مبین اسلام در راستای احیا کردن سنت نیکوی قرض‌الحسنه گام‌های بلندی در حال برداشتن است.

قلی‌پور افزود: این صندوق با هدف ایجاد پایداری و تثبیت در مشاغل موجود همچنین حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از طرف دیگر پشتیبانی کردن از طرح‌های کارآفرینی مفید و موثر را در سرلوحه امور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کارآفرینی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مردم به ویژه جوانان مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: گام برداشتن در این عرصه منجر به تقویت جایگاه جوانان و ارتقای روحیه خودباوری و رشد آنها می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با اظهار به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع دغدغه‌های شغلی استفاده حداکثری به عمل خواهیم آورد، گفت: این مجموعه در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان همچنین رفع سایر مشکلات مبنی بر ازدواج و مسکن فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال در روستاهای آذربایجان غربی و مناطق کم‌برخوردار استان نیز در اولویت‌های کاری این مجموعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف ترسیم شده، همه نهادها باید همکاری کنند.

قلی‌پور با اظهار به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال « دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قرار گرفته‌ایم، یادآوری کرد: بنابراین باید از همه ظرفیت‌‌های نهفته بین مردم و دولت استفاده حداکثری به عمل آوریم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی بر ضرورت شناختن ظرفیت‌های مختلف سراسر استان در زمینه‌های گوناگون از جمله صنعتی، کشاورزی، گردشگری و امثال آنها جهت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها وجود انواع عرقیات گیاهی و تولید آنها به صورت محلی است.

وی با اشاره به اینکه پیرامون استعدادهای مختلف این استان جهت پیشبرد برنامه‌ها اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی را به همت کارشناسان آغاز کرده‌ایم، افزود: در این ارتباط از ظرفیت نهفته بین مردم نیز استفاده حداکثری به عمل می‌آوریم.

خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار