683 واحد تولیدی استان یزد تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

683 واحد تولیدی استان پنج هزار و 880 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به صورت ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت و یا به صورت مستقیم دریافت کرده اند.
کد خبر: ۳۳۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 18 November 2016
به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد گفت: 683 واحد تولیدی استان پنج هزار و 880 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به صورت ثبت نام در سامانه بهین یاب وزارت صنعت و یا به صورت مستقیم دریافت کرده اند.
سیدمحمد میرمحمدی در چهاردهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری و وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد، درباره ی عملکرد این ستاد گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی یزد دارای 12 عضو از دستگاه ها دولتی است که تاکنون 35 مصوبه در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و ارتقاء فعالیت واحدهای تولیدی در 13 جلسه داشته است.
وی افزود: 9 کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی با 20 جلسه و 55 مصوبه برگزار شده که 11 برنامه‌ها و پروژه‌ برای 11 دستگاه اجرایی در زمینه اقتصاد مقاومتی بررسی و تصویب شده است.
نماینده عالی دولت در استان یزد اضافه کرد: یکی از وظیفه های این ستاد واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوص بوده که در این راستا 310 پروژه عمرانی در استان شناسایی شد که 5 مورد آن تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده و 10 مورد نیز در حال مذاکره با متقاضیان است.
میرمحمدی درباره وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان نیز گفت: 2 هزار و 108 واحد تولیدی استان در سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت ثبت نام کردند که تا روز 25 آبان ماه از سوی بانک ها به 226 واحد بیش از هزار و 980 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تسهیلات مستقیم بانک ها به 457 واحد تولیدی نیز بیش از 3 هزار و 900 میلیارد بوده، ادامه داد: برای مابقی معرفی شدگان به بانک، به ترتیب مطابق ضوابط و مقررات، تسهیلات پرداخت می‌شود.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد همچنین رتبه چهارم استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید، جذب و پذیرش بیش از 70 شرکت فناور جدید و ثبت 55 اختراع، تشکیل 148 پرونده اختراع، افتتاح شعبه پژوهشگاه رویان در استان، ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری، رتبه دوم فناوری، کسب رتبه چهارم کشوری از نظر شاخص توسعه یافتگی، ایجاد مرکز سرمایه‌گذاری استان برای تسهیل در صدور مجوزها و تهیه و انتشار فرصت های سرمایه‌گذاری در استان به دو زبان فارسی و انگلیسی و به صورت کتاب و لوح فشرده را از دیگر عملکردهای این ستاد اعلام کرد.
وی ادامه داد: ایجاد مرکز فناوری کاشی و سرامیک، راه اندازی مرکز شتاب دهنده فناوری در دانشگاه یزد، افزایش 2 برابری کشف کالاهای قاچاق، صادرات 764 هزارتن کالا از گمرک استان یزد در 6 ماهه اول امسال با 9 درصدی افزایش از نظر وزن، پیگیری دستیابی واحدهای تولیدی و صنعتی استان به بازارهای هدف و توسعه بازارها به سمت برخی کشورهای اروپایی و جهت‌گیری تولید محصولات به تولید سفارشی از دیگر اقدامات استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
استاندار یزد با بیان ایجاد 10 هزار شغل در سال 94 و هفت هزار شغل در چند ماه امسال خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در تابستان 94 معادل 11.8 و درصد بوده که در تابستان امسال تغییری نداشته است.
میرمحمدی گردشگری را از محورهای اصلی و مهم توسعه استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه گردشگران و توسعه صنعت بوم گردی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این زمینه انجام شده و رشد گردشگری نیز گویای فعالیت های این بخش است.
به گزارش ایرنا،در این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس پارک علم و فناوری به نمایندگی از دستگاه های دولتی و مدیرعامل پیشگامان کویر یزد و رئیس خانه صنعت و معدن استان به عنوان نمایندگان بخش خصوصی گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار