وزیر دادگستری در دانشگاه یزد:

مباحث حقوقی در علم ژنتیک به طور جدی مورد توجه قرار گیرد

وزیر دادگستری، خواستار توجه جدی به مباحث حقوقی و اخلاقی در علم ژنتیک شد و گفت: در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۳۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 16 November 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق ژنتیک در دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت علم پزشکی از یک‌سو و حق زندگی برای انسان‌ها از سوی دیگر اظهار داشت: پرداختن به حقوق پزشکی و حق حیات انسان بسیار حائز اهمیت است.

وی، دانش ژنتیک را یک دانش جدید دانست و بیان کرد: آثار اجتماعی، زیستی و تحولات در حوزه سلامت و بحران‌هایی که در این حوزه‌ها ایجاد شده، ما را بر آن می‌دارد که بیشتر به بحث‌های تخصصی در این حوزه بپردازیم و دانش و فناوری را در این حوزه‌ها دخیل کنیم.

وزیر دادگستری اضافه کرد: مطالعه و تحقیق در حوزه علم ژنتیک نشان می‌دهد که در کشور ما به علم ژنتیک بها داده می‌شود و امروز جامعه‌ای موفق است که فن و فناوری و یافته‌های علمی در آن به وفور یافت شود.

پورمحمدی عنوان کرد: همه درصدد آن هستند که که بر زندگی خود و بر علم دنیا تسلط داشته باشند و راه رسیدن به این هدف، علم است و به طور قطع جامعه‌ای موفق خواهد بود که افراد آن به یافته‌های علمی حساس بوده و خلاقیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه علمی رتبه ششم را در زمینه نانوتکنولوژی کسب کرده است، تبیین کرد: کسب این رتبه از افتخارات علمی کشور به شمار می‌رود.

پورمحمدی بیان کرد: امروز علوم جدیدی به وجود آمده و این علوم و تولیدات جدید باعث به هم ریختن نظام حقوقی شده است بنابراین در چنین شرایطی قانون باید دست به کار شود و حقوق را بر اساس علوم جدید ارائه دهد.

وزیر دادگستری تأکید کرد: امروز تمدن با همه توسعه و اختراع و ابداعات نمی‌تواند مشکل‌گشای زندگی باشد و رشته‌های مختلف علوم انسانی و اخلاقی در چنین شرایطی می‌تواند به کمک بشر بیاید اما اگر از این علوم که با اخلاق سر و کار دارد، غافل شویم، از دنیای بشری و انسانیت چیزی باقی نخواهد ماند.

پورمحمدی توضیح داد: دنیای انسان و روح انسانی بسیار گسترده است، بنابراین باید دنیای تکوین و علوم انسانی و فقهی و حقوقی را به یکدیگر نزدیک کنیم.

وزیر دادگستری تأکید کرد: باید به مباحث حقوقی به شدت توجه کرده و نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و دغدغه و حساسیت ما مسائل حقوقی در این حوزه است.

وی یادآور شد: حقوق پزشکی مورد توجه و اهتمام ما است و حقوق ژنتیک بسیار فراتر از حقوق پزشکی است و باید اول علوم را قبول کرده و آگاهانه در مسیر علم حرکت کنیم و به حقوق شهروندی اشراف پیدا کنیم.

به گزارش فارس، چهارمین کنگره بین‌المللی حقوق ژنتیک به مدت دو روز در دانشگاه یزد در حال برگزاری است و فردا نیز اندیشمندانی از سراسر دنیا مقالات خود را در این همایش ارائه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار