ارتفاع موج در تنگه هرمز و دریای عمان به بیش از ۱۸۰ سانتی متر می رسد

رییس اداره هواشناسی قشم با بیان اینکه امروز یکشنبه و فردا دوشنبه دریا در تنگه هرمز، نقاطی از خلیج فارس و دریای عمان با وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی تا جنوب شرقی مواج و طوفانی خواهد شد، گفت: سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج به بیش از ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶ 01 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مُدل‌های هواشناسی روز جاری همچنان، ناپایداری‌های جوی و دریایی در استان تداوم خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه طوفان گرمسیری آسنا در موقعیت ۲۲.۹ درجه عرض شمالی و ۶۲.۶ درجه طول شرقی قرار گرفته است و با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در حال پیشروی به سمت جنوب شرق این موقعیت است، گفت: با توجه به نقشه‌های فعلی، مسیر حرکت به سمت سواحل شرقی کشور عمان خواهد بود که ضمن عبور طوفان گرمسیری در شرق دریای عمان، مناطق ساحلی جاسک نسبتا مواج و مناطق فراساحلی طوفانی خواهد بود.
 
رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: با توجه به ناایمن بودن دریای عمان به ویژه شرق آن توصیه جدی می‌شود در این مدت از هرگونه فعالیت دریایی در دریای عمان به ویژه نواحی فراساحلی و عبور کشتی‌های تجاری و صیادی در شمال اقیانوس هند جلوگیری شود.
کاملی دیرستانی اضافه کرد: بر پایه نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی روز جاری در سواحل و جزایر نیز وقوع گرد و غبار موقتی، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود.
 
وی گفت: همچنین در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی‌های استان به ویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، بستک و مناطق مرتفع و مستعد مرکزی رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود، از این رو به هم استانی‌ها توصیه می‌شود از صعود به بلندی‌ها و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.
 
رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: به لحاظ دمایی برای امروز کاهش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است و از فردا نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت.
 
وی کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۱ درجه و ۸۵ درصد و شهر قشم را ۳۱ و ۷۸ درصد اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار