افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های جزایر هرمزگان به ۱۶ هزار مترمکعب

مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان از افزایش ظرفیت آب شیرین کن های جزایر این استان به میزان ۱۶ هزار متر مکعب در شبانه روز طی ۲ سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ 01 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان به نقل از مهر، عبدالرسول دریایی در این خصوص اظهار کرد: بیشترین افزایش ظرفیت این آب شیرین کن‌ها در جزایر استان هرمزگان مربوط به جزایر قشم، ابوموسی، هرمز و تنب بزرگ است که در جزیره قشم این آب شیرین کن‌ها به مناطق باسعیدو، سلخ، سوزا و شهر قشم تعلق دارند.
 
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرین کن جدید در جزایر هرمز و ابوموسی، گفت: عملیات اجرایی این ۲ طرح به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز طی ۲ سال گذشته آغاز شده که با تکمیل آنها تا پایان سال جاری این ۲ جزیره نیز از تأمین آب شرب برخوردار خواهند شد.
 
مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان به احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب در چهار جزیره هرمز، لارک، هنگام و لاوان اشاره کرد و افزود: این مخازن ذخیره در ۲ سال گذشته به میزان ۱۸ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث و بازسازی شده‌اند.
 
دریایی ادامه داد: همچنین عملیات احداث مخازن ذخیره آب به میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ٨٥درصد در سطح جزایر قشم و ابوموسی در حال اجرا است.
 
وی با اشاره به اصلاح خط انتقال و شبکه فاضلاب جزایر هرمزگان اضافه کرد: علاوه بر اصلاح ١٠٧ کیلومتر خط انتقال آب و شبکه فاضلاب در سطح جزایر استان ابوموسی، هرمز، قشم و هندورابی، یک هزار و ۸۰ فقره انشعابات مشترکین در سطح جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک و هرمز نصب شده است.
 
مدیرکل توسعه و عمران جزایر هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه برق رسانی در ۲ سال گذشته در جزایر این استان اشاره کرد و گفت: در مدت یادشده برق رسانی ١٩٨ واحد مسکونی نوساز در سطح جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و هرمز انجام شده و ۷.۷ کیلومتر روشنایی معابر و حلقه اطراف جزایر هرمز و قشم نیز تأمین شده است.
 
وی خرید، نصب و راه اندازی چهار دستگاه مولد کالینز در نیروگاه جزیره تنب بزرگ، احداث نیروگاه ١٠ مگاواتی جزیره هرمز با پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصد، احداث زیرساخت نیروگاهی و تأمین پنج دستگاه مولد با مجموع ظرفیت ۲ هزار ۵۷۵ کاوا برای جزیره لارک و احداث ٢ پست ٦٣ و٢٣٠ کیلوولت و افزایش ظرفیت پست‌های انتقال به میزان ٢٠٥ مگاوات آمپر برق در سطح جزیره قشم را از دیگر اقدامات انجام شده در جزایر استان طی ۲ سال گذشته عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار