امام جمعه کرمان:

انگلیس در راستای خوی استعمارگری از رژیم اشغالگر حمایت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: این کشور با شعار‌های جذاب سال‌ها بر ملت‌های مختلف ظلم و حکومت کرد، هنوز از این استعمارگری خود دست برنداشته است و اکنون نیز از رژیم جعلی صهیونیستی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 30 August 2024
به گزارش «تابناک کرمان» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار کرد: هر روز مسلمانان در غزه قتل عام می‌شوند و آمریکا پشتیبان این رژیم جلاد است، ولی به فضل خدا نیرو‌های مقاومت در کشور‌های اسلامی آنچنان عرصه را بر این رژیم غاصب تنگ خواهند کرد که این رژیم در آتشی که خود برافروخته خواهد سوخت و جامعه اسلامی روزی پایان عمر این رژیم را جشن می‌گیرد.
 
وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با هیات دولت گفت: رهبری در چند محور فرمایشاتی را به دولتمردان دولت چهاردهم توصیه فرمود، اولین نکته که بسیار حائز اهمیت است تعامل رهبری و دولت بود که حکیمانه و بسیار با ظرافت و دقیق این تعامل را بیان کردند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: نکته دوم در فرمایشات رهبری، ابراز رضایت از همکاری مجلس با دولت و شکل گیری دولت بود.
 
امام جمعه کرمان تصریح کرد:، اما رهنمود‌های مهم و اساسی رهبری نظام در حرکت کلان کشور به دولتمردان چهاردهم بسیار حائز اهمیت است و مسیر را کاملا روشن و حساسیت‌ها را در بخش‌های مختلف به بهترین وجه بیان کردند.
 
وی گفت: امیدواریم دولت جهادی در این مسیر و راهی که رهبری مشخص کردند فعالیت خود را مخصوصا با شعار وفاق ملی شروع کند و به ظرفیت‌های متعدد و مختلف کشور به خصوص ظرفیت نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف بدون نگاه‌های بسته جناحی توجه داشته و از این ظرفیت‌ها استفاده کند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: رهبری در فرمایشات خود به شناخت ظرفیت‌های استعداد‌های کشور در خصوص فراهم کردن بستری برای حضور جوانان متعهد انقلابی در بخش‌های کشور، حضور مسئولان در کنار مردم و فاصله نگرفتن از آنان، اجرا کردن عدالت در بخش‌های مختلف کشور، علاج پیری جمعیت کشور، امید نبستن به دشمن، توجه به معنویت و گسترش آن در بخش‌های مختلف کشور اشاره کردند.
 
وی با اشاره به ایام شهادت رسول اکرم (ص)، امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) افزود: سیره و سنت این بزرگواران را چراغ راه خودمان قرار دهیم و زندگیمان را براساس خواست این بزرگواران ترتیب دهیم.
 
امام جمعه کرمان به ویژگی امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: در زندگی نورانی این حضورت ۲ بخش وجود داشت یک بخش جریان مدیریت سیاسی جامعه بود بخشی که با وجود دشمنی‌های رنگارنگ و کمی یاران واقعی امام معصوم ظلمی عجیب بر امام رفت که همین ظلم زمینه ساز نهضت نورانی امام حسین شد.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: در دنیای امروز علی رغم همه سانسور‌هایی که می‌بینید اربعین چگونه جلوه کرد.
 
وی بیان کرد: محور دوم زندگی امام حسن (ع) اخلاق برجسته ایشان است در تاریخ این ویژگی چنان برجسته است که هر کدام از این جلوه‌های اخلاقی جامعه‌ای را هدایت می‌کند.
 
امام جمعه کرمان ادامه داد: شهادت حضرت رضا (ع) یکی از مناسبت‌های پیشرو است، در رابطه با این امام عزیز محور‌هایی مورد توجه است، اولین محور حضور شخصیت برجسته حضرت رضا در ایران است که جریان اصیل اسلامی را به بهترین وجه و با توان بالا در جغرافیای وسیع توانست تبیین کند و جریان ناب اسلامی که می‌خواستند آن را تحریف کنند حضور امام خط بطلانی بر این نگاه به دور از انصاف و ثواب کشید.
 
وی ادامه داد: محور دیگر زندگی امام رضا (ع)، حرکت تاریخی امام زاده‌ها به جغرافیای ایران بود که این امام زاده‌ها در حفظ اعتقادات مردم و در حفظ معنویت در این کشور نقش کم نظیری داشتند.
 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: محور دیگر کرسی‌های درس امام رضا (ع) بود و این کلمات نورانی همچنان در بین ما به عنوان سندی که خودمان ارزیابی کنیم و بتوانیم مسیر راه هدایت را مراقبت کنیم از خدمات این امام بزرگ بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار