هدف و وظیفه ذاتی خبرنگار حرفه ای آگاهی بخشی به جامعه است

تابناک-مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان هرمزگان در سخنرانی خود در مراسم شهرداری بندرعباس به مناسبت روز خبرنگار از مسئولیت مهم اجتماعی وحرفه خبرنگاری بیان کرد .
کد خبر: ۱۱۷۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸ 07 August 2024

هدف و وظیفه ذاتی خبرنگار حرفه ای آگاهی بخشی به جامعه استبه گزارش تابناک هرمزگان: محمد جواد رسولی مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه هرمزگان در در مراسم شهرداری بندرعباس به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: با سلام و احترام به حضار گرامی دوستان و همکاران ارجمندم، اصحاب قلم و رسانه و با سپاس از اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم بندرعباس جناب آقای مهندس نوبانی، مجموعه روابط عمومی و مدیر پرتلاش سابق این مجموعه سرکار خانم دکتر پاسالار و مدیریت جدید سرکار خانم امیری،بابت حمایت های این بزرگواران از خبرنگاران ارجمند استان روز خبرنگار فرصتی است تا به یاد بیاوریم که این حرفه چه مسئولیت سنگین و مهمی بر دوش دارد. 

رسولی گفت:حرفه‌ای که نه تنها آگاهی بخشی به جامعه را هدف خود قرار داده، بلکه وظیفه انتقال حقیقت و ایجاد پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و واقعیت‌های جامعه را نیز به عهده دارد.

محمد جواد رسولی بیان کرد :در مواجهه با سختی‌های این شغل،یادآوری این نکته ضروری است که وظیفه ما، انعکاس و بیان واقعیت‌ها برای ایجاد جامعه‌ای آگاه‌تر و منصف‌تر است. 
هیچ چیز به اندازه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح نمی‌تواند پایه‌های دموکراسی و عدالت را محکم‌تر کند.
همه ی شما عزیزان مسئول باید این نکته را مد نظر داشته باشید خبرنگاری تنها یک شغل نیست؛ بلکه یک وظیفه انسانی و اجتماعی است و تمامی همکاران ارجمندم در این عرصه جز با دلسوزی و به قصد گره گشایی از مشکلات و یاری رسانی به مسئولان قلم نمی زنند.

خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات و رسانه های استان هرمزگان همچنان که از نام آن پیداست، باید مصداق واقعی خانه ای برای اهالی مطبوعات و رسانه ها باشد ودر دوره جدید هیئت مدیره، اینجانب با حمایت و همراهی همیشگی اعضای هیئت مدیره، تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق خبرنگاران استان به کار بسته ایم، 
کمک به اقتصاد رسانه های استان، بسط و تقویت ارتباط رسانه های استان، با دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی و صنعتی و سایر صنوف، حل مشكلات صنفي اعضا و فراهم آوردن تسهيلات رفاهي براي آنان ، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی و کمک به ارتقاء مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاران از جمله مهمترین اهداف اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان به شمار می رود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه هرمزگان بیان کرد: مطمنا خانه مطبوعات نقش بسیار مهمی در حمایت و تقویت خبرنگاران دارد و به عنوان یک تشکل صنفی، از حقوق و مزایای خبرنگاران دفاع می‌کند و تلاش می‌کند تا شرایط کاری بهتری برای همکاران عزیز را فراهم نماید.
او گفت: باز هم تشکر می کنم از تمامی دست اندرکاران برگزاری این مراسم و توجه به مقام خبرنگار. امید دارم که همکاران ارجمندم هر روز در کار خود موفق و پیروز تر از قبل خواهند بود و به عنوان سفیران حقیقت و روشنایی، نقش مؤثرتری در ساختن جامعه‌ای بهتر ایفا می کنند.

محمد جواد رسولی در حمایت از خبرنگاران خانه مطبوعات هرمزگان از شهردار بندرعباس درخواست کرد:، پرداخت ۶۰ الی ۷۰ درصد از مطالبات  رسانه توسط شهرداری ظرف یک ماه آینده صورت بپذیرد و فضایی در فرهنگسرای مرحوم کرمی برای برگزاری دوره های اموزشی برای اعضای خانه مطبوعات در نظر گرفته شود.

در پایان؛ بهروزی و موفقیت روزافزون همه خبرنگاران و تلاش‌گران عرصه اطلاع‌رسانی را که در راستای شکوفایی و بالندگیِ حرفه‌ای، نقشی آمیخته با درایت و توام با عشق در آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی ایفا می‌نمایند از درگاه خداوند متعال، خواستارم.

روز خبرنگار مبارک!

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار