رئیس انجمن روزنامه نگاران هرمزگان:

راه پیشرفت هرمزگان با کدام رسانه‌ها هموار می‌شود؟/ درمیانه یا پایان راه، چرا از آغاز سخن می‌گویید؟

تابناک_رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در سخرانی خود در مراسم شهرداری بندرعباس به مناسبت روز خبرنگار از مشکلات رسانه و به عدم استفاده مدیران از ظرفیت رسانه‌ها اشاره کرد. و نسبت به عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶ 09 August 2024

به گزارش تابناک از هرمزگان به نقل از خبرگزاری تجارت جنوب آنلاین از هرمزگان ،رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در سخرانی خود در مراسم شهرداری بندرعباس به مناسبت روز خبرنگار از مشکلات رسانه و استفاده نکردن مدیران از ظرفیت رسانه‌ها صحبت کرد.

متن سخرانی به شرح ذیل است:

می‌توانی، می‌توانم، می‌شود؛ نه! شک نکن باورم کن تا «نباید» را «فقط باید» کنیم

زندگی جاریست؛ بسم الله، از آغاز راه نقطه‌های مشترک را می‌شود ممتد کنیم

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن عزیز آیه‌ای دارد که درس زندگی است، درس رعایت حریم وحرمت همدیگر است، درس شناخت حدود و ثغور خود، آنچه امروز گرفتاری جامعه ماست عبور از همین مرزهاست.

یَا یَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا یَا تَیْخُلُوا بُیُوتًا غَیْرَ بُیُوتِکُمْ حَتَّىٰ تَسْتَأْنِسُوا وَتُسَلِّمُوا عَلَىٰ أَهْلِهَا ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ

اول از محضر بانیان مراسم و همکاران نازنینم در عرصه رسانه بواسطه ورود و حضور در این جایگاه اجازه می‌گیرم و قدردان زحمات صادقانه شهردار محترم و همکاران گرامی شان در مجموعه شهرداری و شورای محترم شهربندرعباس هستم. هفته خبرنگار را به روایان حق، منادیان آگاهی، مشاوران توسعه، مدافعان صدای مردم یعنی خبرنگاران و فعالان رسانه تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهداو درگذشتگان این عرصه را گرامی می‌دارم.

دوم در عمل به امتداد آیه۲۷سوره نور ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ از این فرصت مغتنم بهره می‌گیرم و بسیار مجمل نکاتی را عرض می‌کنم.

جهان امروز به یک حقیقت اثبات شده ناشی از مطالعه و تحقیق دست یافته که نتیجه آن اینست رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند و خبرنگاران می‌توانند نقش تعیین کننده در تحقق توسعه مبتنی بر عدالت و پایدار داشته باشند. حق هم چنین است. اما چرا هرمزگان نتوانسته از ظرفیت عظیم رسانه برای تحقق توسعه عدالت محور بهره گیرد. آیا کسی هست به این سئوال پاسخ دهد؟ یا بگویم بخشی از دردهایی که امروز فرونشست عمیقی را در اتصال رسانه، مردم و مسئولان ایجاد کرده است.

از رسانه و فعالان این عرصه آغاز می‌کنم کدامین راهبرد را برای هرمزگان در ۵دهه آینده ترسیم کرده‌ایم که رأس الخط برای توسعه باشد؟ شاکله حرکت ما برکدام فرآیندعلمی و پژوهشی استوار است؟ ما در مرحله نقد این مانده‌ایم که چرا جناب مدیر جابجا می‌کند، عزل و نصب دارد، جهان به آخر رسید ای کاش راهی برای کاهش حجم ترافیک خیابان ساحلی مجاور فرهنگسرای آوینی پیشنهاد می‌کردیم

 

از مدیران می‌پرسم آیا باوردارید رسانه‌ها می‌توانند یاریگرتان در تصمیمات سخت باشند؟ اگر پاسخ آری است باکدام برنامه مدون واصولی، کدامین راهبرد را برگزیده‌اید؟ نکند راهبرد همان است که درصدرتیتر پیام‌هایتان نشسته که می‌گوید: راه پیشرفت هرمزگان را با کمک رسانه‌ها آغاز کرده‌ایم. ازکدام تعامل سخن می‌گویند، کجا، کی، چگونه؟ چرا در میانه یا پایان راه از آغاز سخن می‌گویید این تناقض برای چیست؟ شاید با طرح شکایت در مراجع قضایی از خبرنگاران این راه را برگزیده‌اید؟ آقای متولی رسانه آیا می‌دانید براساس قانون اهداف ووظایف وزارت فخیمه‌تان مصوب اسفند سال ۱۳۶۵مجلس شورای اسلامی در ماده ۲چند بند به عنوان وظایفتان در قبال رسانه‌ها مشخص شده؟ اگر می‌دانید که در بندهای ۲،۴،۵،۱۰،۱۵،۲۰و۲۵ چه وظایفی دارید چرا فقط به دو بند آن عمل کردید و مابقی را به امان خدا رهافرمودید؟

 

نمایندگان محترم شما که بخوبی می‌دانید توسعه بدون مشارکت رسانه هاممکن نیست در طول مدت نمایندگی مردم چند نطق علنی، پیش از دستور یا چند طرح در حمایت از رسانه‌ها و تقویت این حوزه ارائه کرده‌اید؟ برای توسعه ورزش استان صنایع را به میدان آوردید احسنت، برای توسعه فرهنگ و رسانه چه کرده‌اید؟ وای برما هفته دیگر خودمان از خودمان تجلیل می‌کنیم یادتان باشد.

 

دکتر علی شریعتی به تاریخ ۲۱آبان ۱۳۵۰سخنرانیی زیبایی دارد که در کتاب پدر، مادر ما متهمیم گرد آوری شده، او آورده است: برای شناساندن اسلام و توحید و قرآن زبان تازه‌ای بیافرینید، دست به خلق یک رنسانس اسلامی، یک نهضت انقلابیِ فکری، بزنید، بودجه¬ها وخدمت¬های دینی را، به طرح اسلام راستین در این عصر و برای این نسل صرف کنید، وگرنه این نسل از دست می¬رود، این فرصت از میان می¬رود، این ایمان به فردا نمی‌رسد، هنوز که می‌توان و هنوز که می‌توانید، کاری بکنید.

 

و من گویم برای فردای هرمزگان تلاش، همت و حمیت خود را در جهت تقویت رسانه‌ها بکار گیرید فردا خیلی دیر است. هنوز که می‌توان و هنوز که می‌توانید، کاری بکنید.

 

ادب حکم می‌کنم موکدا از جناب آقای مهندس نوبانی، ومجموعه همکارانشان بخصوص خانم دکتر پاسالار و همکاران روابط عمومی و جناب آقای عباسی ریاست محترم و همکاران ارجمندشان در شورای اسلامی شهر تشکر و قدردانی نمایم.

 

سعدیا عمرِ گران مایه به پایان آمد همچنان قِصِّۀ سودایِ تو را پایان نیست.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار