۵۰ مجتمع بین‌راهی استان مرکزی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۵۰ واحد تاسیسات گردشگری بین‌راهی و ۴۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این استان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیر تردد زوار اربعین حسینی، ساماندهی شده و آماده ارایه خدمت‌رسانی به زائران است
کد خبر: ۱۱۷۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳ 30 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک،افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و تردد میلیونی زائران در استان، برای رفاه حال این قشر و گردشگران در مسیرهای محل تردد زوار در راستای ارایه خدمات شایسته، نظارت‌ مستمر بر کیفیت و نرخ تأسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مسافرتی استان تشدید شده است.

وی بیان کرد: امید است با به‌ کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوان سفری ایمن و آسوده برای زائران اربعین حسینی فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص وضعیت مراکز اقامتی و اسکان زائران هم گفت: در حال حاضر استان مرکزی ۱۷ هتل و یک هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر، ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۲ خانه مسافر و مجتمع آب درمانی دارد که ظرفیت‌پذیرش بیش از سه هزار و ۲۸۶ نفر را دارند.

مرادی افزود: بازدیدهای نظارتی در حال انجام است و تمام واحدهای اقامتی و پذیرایی این اداره‌کل آمادگی پذیرش مسافران را دارند و کار نظارت بر تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه و مستمر تا پایان اربعین در دستور کار است و تلاش می‌شود تا به سهم خود در ایام اربعین خدمات و شرایط مناسبی را برای تردد زوار عتبات عالیات فراهم شود.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی استان مرکزی با ۴۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به پایانه‌های مرزی اعزام شدند که امسال ۴۹۰ دستگاه خودرو برای جابه‌جایی ۱۸ هزار زائر در استان پیش‌بینی شده است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار