گرمتر شدن دمای هوا در استان مرکزی

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوا در مناطق مختلف این استان در روزهای پایانی هفته جاری به طور محسوسی گرمتر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ 29 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی، رضا مرادی افزود: از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد تا صبح فردا (سه‌شنبه) روند کاهشی است اما پس از آن بویژه در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجددا بطور نسبتا محسوسی دمای هوا در مناطق مختلف افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: بررسی و تحلیل آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌بینی حاکی از تقویت جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور طی امروز (دوشنبه) است که موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان در برخی ساعات بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این شرایط با شدت کمتر در ساعاتی از فردا (سه‌شنبه) نیز تداوم دارد و همچنین سرعت وزش باد در برخی مناطق استان مرکزی بویژه مناطق شمال و نوار شرق استان طی ساعاتی از بعدازظهر امروز (دوشنبه) و ساعات شب نسبتا شدید است که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک محلی در مناطق مستعد بویژه مناطق حاشیه تالاب میقان شود.

مرادی عنوان کرد: در این راستا روز گذشته (یکشنبه) هشدارسطح زرد شماره ۲۶ هواشناسی استان برای وزش باد و گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار