پایداری شبکه برق استان مرکزی با وجود شکسته شدن رکورد مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: پایداری شبکه برق علیرغم شکسته شدن رکورد مصرف با همکاری همه بخش ها تاکنون میسر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ 28 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،محمود محمودی افزود: استقرار گنبد حرارتی و مصرف بی رویه برق به ویژه وسایل سرمایشی، افزایش هفت درصدی مصرف برق را در استان نسبت به سال گذشته به همراه داشته است. مصرف برق در یک ماه اخیر ۲۵ مگاوات افزایش داشته است.

وی با تاکید براینکه رکورد نیاز مصرف برق در استان شکسته شده است، افزود: با تلاش همه نیروهای متخصص و عملیاتی صنعت برق استان خوشبختانه شبکه پایدار است اما برای تامین برق پایدار برای کلیه مشترکین، نیاز به همکاری و مشارکت مردم، صنایع و کشاورزان به ویژه مشترکین خانگی در مصرف برق داریم.

محمودی  با بیان اینکه ۳۹ هزار مشترک پرمصرف خانگی استان مرکزی که حدود هفت درصد مشترکین این بخش را شامل می شوند، ۲۱ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص داده اند، افزود: قطعا پس از اخطار به این دسته مشترکین، در صورت عدم تغییر رفتار بد مصرفی، برق آنان قطع خواهد شد و مبنای وصل مجدد آن، تعهد بر بهینه سازی مصرف انرژی خواهد بود .

وی با بیان اینکه مصرف برق ادارات پیوسته رصد می شود، گفت: تاکید دولت همواره این بوده است که برنامه‌های مدیریت مصرف باید از ادارات آغاز شود و برق آن دسته از ادارات که نسبت به کاهش مصرف برق خود اقدام نمی‌کنند، قطع خواهد شد .

ایشان خواستار استمرار مشارکت همه مردم به‌ویژه مشترکان شهرستان‌های استان در طرح‌های مدیریت مصرف در مدت‌زمان باقی‌مانده از فصل تابستان شد و بر لزوم توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار