پیشرفت ۷۵ درصدی پل انجیرلو در مسیر گرمی - بیله‌سوار

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از پیشرفت ۷۵ درصدی پل انجیرلو واقع در مسیر گرمی - بیله‌سوار خبر داد و گفت: پروژه این پل اوایل مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰ 25 July 2024
به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا؛ مهدی زندیان با تشریح اقدامات انجام شده در پروژه پل انجیرلو که در جریان سیل خردادماه سال گذشته تخریب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر دال بتنی عرشه پل و کوله های هر دو سمت بر روی هشت شمع ۲۰ متری احداث شده است.
 
وی با بیان اینکه تیرهای فلزی بر روی کوله‌ها هم مونتاژ و نصب شده است، اضافه کرد: اجرای دستک‌های بالادست پل در مراحل پایانی بتن‌ریزی است و دستک‌های پایین دست پل هم با پی‌کنی فونداسیون شروع شده است.
 
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل یادآورشد: همزمان خاکریزی پشت کوله‌ها و دستک‌های پل هم در حال اجراست و انتظار می‌رود همزمان با بتن‌ریزی عرشه پل با در نظر گرفتن مقاومت ۲۸ روزه بتن، عملیات خاکریزی هم به اتمام برسد.
 
زندیان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده ترافیک اوایل مهرماه امسال بر روی پل منتقل خواهد شد ، در خصوص علت تاخیر در اجرای این پروژه اظهار کرد: بارش‌های متناوب در ماه‌های اخیر و لزوم پاکسازی گل و لای و لجن از محل پروژه منجر به تاخیر در اجرا و بهره‌برداری از این پروژه شده است.
 
وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه از نظر مالی و منابع مالی مشکلی وجود نداشته است، در خصوص حجم کار اجرا شده در این پروژه گفت: در این پروژه تاکنون ۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری ، یک هزار و ۲۵۰ متر مکعب قالب‌بندی ، ۲۰۳ تن اجرای آرماتور ، یک هزار و ۹۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی ، ۵۵.۵ تن ساخت و نصب سازه‌های فلزی و ۱۶ شمع به ارتفاع ۲۰متر اجرا شده است.
 
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه اظهار کرد: در این پروژه ۲ قرارداد به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد شده و انتظار می‌رود تا اوایل مهرماه به بهره‌برداری برسد.
 
پل انجیرلو واقع در مسیر ترانزیتی گرمی - بیله‌سوار در جریان سیل خردادماه سال گذشته تخریب شده و در حال حاضر تردد از مسیرهای جایگزین برقرار است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار