یک‌هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌های صنعتی اردبیل صادر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر یک‌هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شد که ۷۰۰ فقره از این قراردادها منجر به اجرای طرح تولیدی و اخذ پروانه بهره‌برداری شده است.
کد خبر: ۱۱۷۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲ 20 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا؛ هاشم علایی با اشاره به تعداد طرح‌های تولیدی افتتاح شده در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۳۳ طرح تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره‌برداری و با فعالیت این واحدهای تولیدی برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل گفت: بیش از ۵۰۰ طرح تولیدی نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد که این طرح‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی از اجرای فونداسیون تا احداث سوله و نصب ماشین‌آلات قرار دارند که با بهره‌برداری از این طرح‌های تولیدی با رونق تولید برای خیل عظیمی از جوانان بیکار اشتغال ایجاد خواهد شد.

علایی افزود: برای قراردادهای بلاتکلیف و راکد نیز اخطاریه‌های لازم برای اجرای طرح تولیدی داده شده که در صورت بلاتکلیف ماندن آنها، این قراردادها پس از بررسی در کمیته‌های پایش و جلسات هیأت حل اختلاف و داوری، فسخ و خلع ید شده و اراضی آزاد شده در اختیار سرمایه‌گذاران جدید قرار داده خواهد شد.

وی به تلاش این شرکت برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران است و قرار است از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تحقق این هدف مهم استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل از جمله موارد حمایت از حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی را واگذاری زمین به صورت اقساط بلند مدت بیان کرد و ادامه داد: در کنار واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط، مشوق‌هایی نیز برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده تا شرایط حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شود.

علایی همچنین از اجرای بیش از ۲۰ طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل خبر داد و افزود: بهسازی و آسفالت هشت خیابان شهرک صنعتی ۲ اردبیل، تکمیل ساختمان فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی ۲ اردبیل ، اجرای پست برق ۶۳ کیلو ولت با ظرفیت ۴۰ مگاوات شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، جدول‌گذاری و زیرسازی معابر ناحیه صنعتی هشجین و اجرای شبکه آب و برق ناحیه صنعتی هشجین از طرح‌های اجرا شده در شهرک‌های صنعتی استان است.

وی همچنین به اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تصفیه پساب خروجی واحدهای تولیدی از محل منابع ملی و داخلی و بخشی از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرا شده است.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار