درخواست ساکنان کیش از رئیس جمهور برای حذف عوارض تردد خودروی پلاک ملی در کیش

ساکنان کیش با راه اندازی کارزاری از ریاست محترم جمهوری خواستار حذف عوارض تردد خودروی پلاک ملی در کیش شدند.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸ 22 July 2024

به گزارش«تابناک جزیره» به نقل از کیشوندنیوز، ساکنان کیش با راه اندازی کارزاری خواستار حذف عوارض تردد خودروی پلاک ملی در کیش شدند.

متن کارزار بدین شرح است؛

بسمه تعالی

رئیس جمهور محترم
جناب آقای دکتر پزشکیان

با سلام و احترام؛

همانطور که مستحضر هستید حدود ۶ سال است که واردات خودرو به جزیره کیش ممنوع شده که باعث افزایش بی‌رویه قیمت خودرو به‌دلیل افزایش تقاضا و کمبود عرصه شده است.

این امر باعث شده بسیاری از کیشوندان به اجبار به استفاده از موتور شارژی روی آورده‌اند که مشکلات فراوانی را به همراه داشته و باعث فوت و آسیب دیدگی بسیاری از کیشوندان شده است‌.

خودروهای کیش فرسوده شده‌اند و ارزش خرید ندارند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها بالا رفته است؛ کمبود بلیت هواپیما، افزایش هزینه حمل و نقل و… باعث شده که برخی برای تردد از خودروی پلاک ملی استفاده کنند.

با نگاهی به بازار خودرو مشاهده می‌کنید که علیرغم واردات خودرو همچنان قیمت‌ها نامتعارف است، خودروهای از رده خارج شده خارجی مدل ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ با خودروی صفر ایرانی دناپلاس، تارا و شاهین و.. برابری می‌کند، و در مقایسه مدل یکسان خودروهای کیش با منطقه آزاد قشم یا اروند و… این تفاوت کاملاً محسوس است.

با این اوصاف متأسفانه در حال حاضر روزانه مبلغ یک میلیون ریال به عنوان عوارض تردد خودروی پلاک ملی در کیش اخذ می‌شود که با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در کیش، قشر متوسط کارمندی و کارگری ساکن در جزیره توان پرداخت آن را ندارند و با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

بنابراین امضاکنندگان زیر از جنابعالی تقاضای حذف یا تخفیف ویژه عوارض تردد خودروی پلاک ملی در کیش برای کیشوندان را داریم و پیشاپیش از همکاری جنابعالی با کیشوندان زحمتکش این جزیره و حمایت از تولید ملی تقدیر و تشکر داریم.

جهت حمایت از کارزار از طریق آدرس زیر کارزار را امضا نمایید
https://www.karzar.net/140968

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار