عاشورا یک مکتب جاودانه در تاریخ است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) یک مکتب جاودانه و مقدس است که پیروی از آن سعادت دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۷۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ 12 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه، افزود: توسل و توجه به معارف دینی و اخلاقی به ویژه مکتب عاشورا، سپری محکم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان است.

وی ادامه داد: حماسه بزرگ عاشورا یک روز در تاریخ نیست، بلکه یک مکتب است و حکمت‌ها و حکایات این نیمروز پرماجرا برای اهل فکر چندان پر رمز و راز است که هیچ تحقیق و تحلیلی نتوانسته همه را اقناع کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: امام حسین(ع) با قیام خونین کربلا به انسان‌های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ فداکاری دریغ کرد و می‌طلبد تا با تمام توان از آرمان‌های اسلام صیانت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: محرم و صفر فرصت بزرگ فرهنگی است تا تاریخ اسلام و گفتمان ایثار و شهادت در راه خدا به بهترین شکل برای مردم تبیین شود.

وی افزود: امام حسین(ع) معلم جوانمردی و بصیرت دینی است و آئین‌های سوگ سالار شهیدان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سیره آن امام همام و اهداف بلند وی در عاشورا برای مردم به‌صورت جذاب و اثرگذار مطرح شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: امام حسین(ع) هدف اصلی قیام خود را تحقق امر به‌معروف و نهی‌ از منکر در جامعه ذکر کرده و این نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی توجه به نماز، فداکاری در راه مکتب، بردباری، وفاداری، حفظ عفاف و پاسداری از حجاب و دفاع از ارزش‌ها را از دیگر آرمان‌های امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: اگر اهداف امام‌حسین (ع) در جامعه و بین مردم نهادینه شود، جامعه اسلامی از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی دور می‌شود

وی تبیین درس‌های بزرگ نهضت عاشورا وظیفه‌ای همگانی دانست و اظهار داشت: اسلام بیش از هر زمان دیگر نیاز به فداکاری مردانه دارد و همه در این راستا مسئولند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: هر فردی در دانشگاه امام حسین (ع) تحصیل کند پیروز است و این دانشگاه باعظمت تا ابد درخشان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: باید با عزاداری خود شکوه قیام امام حسین(ع)، مبارزه با ظلم و استکبار و آزادی و آزادگی مکتب امام حسین(ع) را به جهان عرضه کنیم چراکه مکتب امام حسین(ع) مکتب عشق، عزت، شرف، آزادی و مکتب نجات است و حفظ و زنده نگهداشتن این مکتب منوط به برگزاری مراسمی باشکوه و بااخلاص است.

امام جمعه اراک با محکوم کردن جنایت اسراییل و بمباران صدها مدرسه، بیمارستان ،مسجد و مناطق مسکونی در غزه گفت: شورای امنیت چطور می‌تواند برای بیمارستان کی اف نشست فوق العاده برگزار کند و نسبت به جنایت‌های انسانی در غزه بی تفاوت باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در مصلی بیت المقدس و قدردانی از مبلغانی که یاد امام حسین(ع) را زنده نگه می‌دارند و دلها را به یاد آن امام همام روشن می‌کنند، افزود: آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با شور،شعور و انگیزه معنوی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تشکر از حضور مردم در انتخابات و آرزوی توفیق برای رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: کسانی که در کابینه دولت قرار می‌گیرند با پیروی از مکتب امام حسین(ع)، شهدا گرانسنگ به خصوص شهدای خدمت و شهید رئیسی با جان خود دل برای آبادانی کشور تلاش کنند.

آیت‌الله دری بیان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین چالش کنونی کشور است که رئیس جمهور منتخب باید با سازماندهی یک تیم اقتصادی قوی و کارآمد حل این مشکلات را در اولویت امور قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار