افزایش  مبلغ وام دانشجویی در ترم آینده 

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم گفت : مبلغ وام دانشجویی در مقطع کارشناسی در ترم آینده بعد از  تصویب هیئت‌امنا و نهایی‌شدن به ترمی 5 میلیون تومان فزایش می یابد که در ترم گذشته این مبلغ 3 میلیون تومان بوده است .
کد خبر: ۱۱۷۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 12 July 2024
به گزارش تابناک رضوی صمد حاج جباری درحاشیه افتتاحیه مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران گفت : صندوق رفاه دانشجویانی یکی از وظایف آن ارائه تهسیلات از جمله وام به دانشجویان ، دانشگاه های سراسر کشور است که در طول 3 سال دولت سیزدهم پرداخت وام و تسهیلات به دانشجویان رشد فزاینده ای داشته است .
وی با شاره به اینکه در ابتدای دوران کرونا برای هر دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ماهانه 100 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی به صورت وام پرداخت می شد  ادامه داد : در طی 3 سال اخیر این مبالغ افزایش داشته و طبق اخرین مصوبه برای هر دانشجو در مقطه کارشناسی مبلغ وام به 5 میلیون در طول ترم یعنی ماهانه به یک میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد و در مقطع ارشد و دکترا نیز به همین نصب افزایش می بابد که از پس از تصویب هیئت‌امنا و نهایی‌شدن، از مهرماه اجرایی می‌شود.
معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم در خصوص وام ودیعه مسکن متاهلی دانشجویان گفت : وام ودیعه مسکن در شهرستان های زیر 500 هزار نفر 100 میلیون و برای برای شهرهای بالای ۵٠٠ هزار نفر جمعیت هم طبق قانون جوانی جمعیت و گزارش‌های وزارت کشور ١۵٠ میلیون تومان و برای کلان‌شهر تهران هم ٢٠٠ میلیون تومان وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده که این ارقام در ابتدای دولت سیزدهم ١۵، ٢٠ و ٢۵ میلیون تومان بود که به برکت دولت افزایش پیدا کرده است.
حاج جباری با بیان این مطلب که بیش از یک هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان تسهیلات طی دو ترم گذشته به دانشجویان سراسر کشور پرداخت شده است  ادامه داد : مطابق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده برای سال تحصیلی آینده بیش از ٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود تا دانشجویان با بهره‌گیری از آن، با جدیت به تحصیل ادامه دهند و به دلیل مشکلات مالی از تحصیل منصرف نشوند.
 
 
مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد
 
 
در مراسمی با حضور صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان با ۶۴ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.
مجید مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان ظهر در آئین افتتاح پروژه مجموعه رفاهی غدیر این دانشگاه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های اساسی که دانشگاه تاکنون فاقد آن بود بخش مربوط به رفاهی بود که با افتتاح پروژه مرکز رفاهی غدیر که شامل سالن‌های غذاخوری، سلف‌سرویس و آشپزخانه مرکزی است این نقصان برطرف شد.
وی افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در سال ۱۴۰۲ با پیشرفت حدود ۱۰۰ درصدی به بهره‌برداری رسید تا تأمین غذای روزانه دانشجویان که یکی از دغدغه‌های اصلی برای تأمین رفاه دانشجویی بود برطرف شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قوچان بابیان اینکه برای ساخت و تکمیل مرکز رفاهی غدیر این دانشگاه ۶۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است، گفت: این مرکز ظرفیت پخت برای ۱۲۰۰ نفر دارد و امکان پذیرایی در دو سالن جداگانه ۶۰۰ نفری برای خواهران و برادران وجود دارد و آشپزخانه این مرکز به صورت پخت سنتی و صنعتی است.
وی اظهار کرد: با بهره‌برداری این پروژه در سال تحصیلی گذشته تا ۵۰ درصد هزینه‌های تغذیه در دانشگاه کاهش پیدا کرد و این امر موجب شد تا بهبودی در حوزه بودجه دانشگاه ایجاد شود تا بتوانیم در سایر حوزه‌ها قدم‌های مهمی را برداریم.
خبرنگار : محمد نصرالهی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار