هوای شهرهای اراک و شازندهمچنان در شرایط ناسالم است

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده‌های هوای اراک و شازند برای پنجمین روز متوالی از استانداردهای زیست محیطی فراتر است و شرایط هوای این شهرها در وضعیت ناسالم است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۱ 10 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا محرابیان افزود: متوسط شاخص کیفیت هوای شهر اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه به عدد 123 رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس بود.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر اراک در ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه به 104 رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است. شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر شازند نیز در این ساعت به 125 رسید که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

رئیس مرکز پایش آلودگی هوای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به دلیل آلایندگی امروز هوای شهرهای اراک و شازند اشاره کرده و اظهار داشت: آلاینده مسئول در هوای شهرهای اراک و شازند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون است.

محرابیان به تعداد روزهای آلاینده شهر اراک در سال جاری و همچنین سال گذشته اشاره داشته و تصریح کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 15 روز و سال گذشته 137 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار