۲۸ هزار خانه در روستاهای البرز سنددار شد

مدیرکل بنیاد مسکن البرز گفت: تاکنون از مجموع ۶۰ هزار مسکن روستایی که در استان وجود دارد برای حدود ۲۸ هزار واحد سند صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳ 10 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» علی محمدی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان البرز اقدامات مناسبی در خصوص ثبت اسناد املاک داخل بافت روستاها صورت گرفته، اظهار کرد: طی این مدت در شهرستان کرج بیش از سه هزار و ۸۹ جلد سند صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۶۰ هزار مسکن روستایی که در استان وجود دارد برای حدود ۲۸ هزار واحد سند صادر شده است.

وی با اشاره به تمرکز بنیاد مسکن برای مقاوم سازی مسکن‌های روستایی توضیح داد: طی این مدت حدود ۳۲ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

این مسئول اظهار کرد: طی سه سال گذشته عملیات احداث بیش از ۹ هزار واحد مسکن روستایی جدید آغاز شده که چیزی  حدود ۱۶۴۸ واحد از آنها در قالب تسهیلات بهسازی بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با احتساب طرح های دیگر بنیاد مسکن، بیش از ۱۱ واحد مسکن شهری و روستایی در حوزه بنیاد مسکن در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز گفت: طی سه سال گذشته در مجموع هزار و ۲۳۸ واحد مسکونی در حوزه روستایی و ۱۳۱ واحد هم در حوزه شهری احداث به واجدین شرایط تحویل داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح استان حدود ۲۵۲ روستا داریم که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، افزود: طی سه سال گذشته بازنگری طرح هادی روستایی در ۹۰ مورد از آنها انجام شده است.

محمدی در ادامه از راه اندازی سامانه نظام فنی روستایی خبر داد و بیان کرد: هرگونه ساخت و ساز و صدور جواز واحدهای مسکونی روستایی از مراحل تهیه نقشه و استعلام تا زمان ساخت و بهره برداری با نظارت ناظران این حوزه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار