رونمایی از خودروی ارتباطات رادیویی هلال‌احمر مرکزی

خودروی مخابرات و ارتباطات رادیویی هلال‌احمر استان مرکزی روز سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار مرکزی، مدیرعامل هلال‌احمر و جمعی از مسئولان ارشد استان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲ 09 July 2024

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر علیرضا شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه این مراسم در خصوص این خودرو به خبرنگاران گفت: کاربری این خودرو برای ارتباطات و مدیریت بحران است و این امکان را به مدیران می‌دهد که از محل حادثه، گزارش‌ها را دریافت و یا دستورات لازم را ارسال کنند.

وی افزود: با بهره‌مندی از امکانات این خودرو فرمانده‌‌هان میدان می‌توانند با کسب اطلاعات لازم، نیروهای عملیاتی، تجهیزات و منابع را برای کارآمدی بیشتر در مدیریت بحران، هدایت کنند.

دکتر شهرجردی گفت: این مهم از طریق لایه‌های مختلف ارتباطی شامل بی سیم HF بی سیم VHF در بستر دیجیتال تلفن ماهواره‌ای، امکان برقراری ویدئو کنفرانس از محل حادثه با مرکز فراهم می‌شود.

وی افزود: امکان تشکیل جلسه میدانی به تعداد پنج نفر، امکان استقرار ۲ اپراتور به صورت ۲۴ ساعته با تمام امکانات رفاهی و اقامتی و همچنین امکان ارسال تصویر زنده از محل حادثه از دیگر امکانات منحصر به فرد این خودرو است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در ادامه گفت: امکان ارتباطات با پهباد جستجو، امکان راه اندازی شبکه تلفن به صورت محدود و محلی و همچنین امکان ارسال و دریافت فکس از دیگر مزایای این خودرو است.

شهرجردی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای خرید خودرو و تجهیزات این خودرو ارتباطی در استان هزینه شده که نیازمند ۲۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار برای تکمیل تجهیزات آنست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان این آیین نیز ضمن تقدیر از عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی قول تامین ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیز خودروی مخابرات و ارتباطات رادیویی استان مرکزی را داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار