معاون سیاسی استاندار: شهروندان قزوین از مخاطرات پشه آئدس غافل نشوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مساله مخاطرات پشه آئدس و بیماری‌های ناشی از آن جدی بوده و شهروندان قزوین نباید از آگاه سازی و آموزش همگانی برای پیشگیری از گزش این حشره غافل شوند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶ 09 July 2024

معاون سیاسی استاندار: شهروندان قزوین از مخاطرات پشه آئدس غافل نشوند

به گزارش «تابناک قزوین»، عباس کاظمی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان قزوین که با حضور مدیران مربوطه و اعضای کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشاهده پشه آئدس در بخشی از استان‌های کشور و شیوع تب دنگی ناشی از آن، باید اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع آن در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گیرد.

وی افزود: سناریوهایی مبنی بر ورود این ویروس به استان قزوین وجود دارد که باید آگاه‌سازی لازم نسبت به این موضوع صورت گیرد و آموزش گسترده توسط صدا و سیما طراحی شود.

معاون استاندار قزوین خاطرنشان کرد: کارگروه پدافند غیرعامل نیز باید برای دستگاه ها وظایفی تعیین کرده و نحوه آموزش و اقدامات لازم را به دستگاه ها ابلاغ کند، همچنین پس از مرحله اطلاع رسانی باید مرحله پایش سلامت نیز در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است، پشه‌ آئدس می‌تواند بیماری‌های مختلفی از جمله «تب دانگ»، «بیماری چیکونگونیا»، «زیکا» و «تب زرد» را به انسان منتقل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار