حمایت از ۱۰۰ هیئت مذهبی کرج در قالب طرح «شمیم حسینی»

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کرج از حمایت بیش ۱۰۰ هیئت مذهبی این شهرستان در قالب طرح «شمیم حسینی» از محل موقوفات با نیات مرتبط خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ 09 July 2024

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام محسن سراغی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کرج از اجرای طرح «شمیم حسینی» همزمان با فرارسیدن ماه محرم از محل موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به‌منظور حمایت از هیئت های مذهبی در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح  امسال بیش از ۲۰۰ هیئت با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در سراسر استان حمایت می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰ هیئت مربوط به کرج است، افزود: در طرح مذکور علاوه بر کمک‌های مالی، حواله‌های برنج و روغن میان هیئت‌های مذهبی دارای مجوز که در سامانه بیرق ثبت‌نام کرده‌اند، توزیع می‌شود.

سراغی در ادامه به اعزام مبلغان دینی در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی اشاره کرد و افزود: مبلغان مذهبی از شب اول محرم در تمام نقاط شهرستان، هیئت‌های مذهبی و مناطق محروم مستقر شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کرج بیان کرد:‌ این مبلغان طی ماه محرم و صفر به برپایی هیئت‌های سوگواری خانگی و قرائت زیارت عاشورا در بقاع متبرکه و اقامه نماز ظهر عاشورا در مساجد و حسینیه‌ها اقدام می‌کنند.

این مسئول گفت: طی این ایام و در قالب طرح نشاط معنوی، کلاس‌های آموزشی احکام، قرآن، ورزش و اردو‌های مختلف در ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان در بقاع متبرکه کرج اجرا می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار