ضرورت تکریم و بهره مندی از ظرفیت خیرین، به منظور توسعه آموزش و پرورش/ تأکید بر تشکیل مجمع خیرین در تمام مناطق آموزش و پرورش

تابناک-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، تکریم و بهره مندی از ظرفیت خیرین، به منظور توسعه آموزش و پرورش را ضروری دانست و بر تشکیل مجمع خیرین در تمام مناطق آموزش و پرورش استان، تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 24 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، محمد قویدل در نشست هم اندیشی با رئیس و کارشناسان اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان، نهاد آموزش و پرورش را مهمترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی عنوان نمود وگفت: مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان و انتقال عناصر و مؤلفه های فرهنگی به نسل آینده برعهده این نهاد ارزشمند است.

وی افزود: آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می آید و نقش مهمی در برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند.

قویدل، یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت بیان نمود و اذعان داشت: از آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم است و زیر بنای توسعه کشور به حساب می آید، کمک و همراهی همه اقشار جامعه خصوصا خیرین عزیز و بزرگوار و مدیران صنایع استان به عنوان پشتیبان و یاور دستگاه تعلیم و تربیت استان همواره قابل ستایش بوده است.

وی استفاده از ظرفیت ارزشمند خیرین و تکریم و حفظ شان و منزلت و جایگاه ایشان را از اولویت های مهم آموزش و پرورش هرمزگان بیان نمود.

قویدل خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان، مناطق و نواحی نسبت به تکریم و استفاده از ظرفیت خیرین در آموزش و پرورش توصیه و تأکید نمود و خاطر نشان ساخت : حضور خیرین در اداره مدارس به ویژه در مدارس هیئت امنایی و رفع مشکلات و نیازهای آموزشی و پرورشی ، تسهیل کننده و بسیار مؤثر است چرا که خیرین و اولیاء دانش آموزان به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش محسوب می‌ شوند و جایگاه ویژه ای در امر تعلیم و تربیت دارند.

در ادامه این جلسه مهدی سالاری جائینی رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی استان از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مشارکت‌های مردمی، شناسایی و جذب خیرین و برنامه های این اداره برای تجلیل از خیرین در سطح استان گزارشی ارائه نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار