اختصاص ۹۰ درصد سهمیه آزمون استخدامی به معلمان

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی گفت: نهمین آزمون استخدامی در این هفته و در دو مرحله برگزار می‌شود که ۹۰ درصد آن برای معلمان آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 03 May 2022

 

                                                   اختصاص ۹۰ درصد سهمیه آزمون استخدامی به معلمان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین عرب اسدی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه هر سال یک یا دو آزمون استخدامی بزرگ به صورت متمرکز و رقابتی برگزار می‌شود، گفت: دولت با ایجاد فرصت برابر برای همه کسانی که شرایط اولیه استخدام در دستگاه‌های اجرایی را دارند، اقدام به جذب نیروی انسانی می‌کند.

عرب اسدی افزود: معلمان ۹۰ درصد سهمیه استخدامی آزمون ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت را به خود اختصاص می‌دهند و باید در ماه‌های آتی یک دوره آموزشی ببینند. معاون سرمایه انسانی سازمان اداری واستخدامی درادامه گفت: ۳۱ تیر ماه مرحله دوم آزمون استخدامی برای مابقی متقاضیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این دو آزمون، حدود ۳۰ دستگاه اجرایی متقاضی استخدام هستند، افزود: ۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر ظرفیت استخدامی است که حدود ۵۹۳ هزار نفر برای شرکت در این آزمون شرکت کردند و از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر منتخب به عنوان معلم با هم رقابت خواهند کرد.

عرب اسدی افزود: ۶۹ درصد شرکت کنندگان این آزمون را خانم‌ها و ۳۱ درصد را ان تشکیل می‌دهند. معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی گفت: باهدف تاثیر گذاری قانون جوانی جمعیت، امتیازاتی برای متاهلین با درنظر گرفتن تعداد فرزندان وکاهش سنوات شرایط سنی خدمت برای این آزمون لحاظ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار