معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به نقش امنیت در تداوم صلح، دوستی گفت: امنیت نقش مهمی در گسترش تعاملات کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.
کد خبر: ۹۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳ 04 September 2021

به گزارش «تابناک گیلان»، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا با اشاره به اهمیت ویژه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک دریای خزر اظهار داشت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به اهمیت دریای خزر برای همه کشورهای حاشیه خزر تصریح کرد: هر جا که امنیت باشد صلح، دوستی و تعاملات در آن قسمت باقی می‌ماند و امنیت نقش مهمی در گسترش تعاملات کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

امیر سیاری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال میزبان سه رشته غواصی عمق در کنارک، جام دریا در ناوگان شمال و اربابان سلاح در اصفهان بود خاطرنشان کرد: ما در هر سه مسابقه توانستیم مقام نخست را کسب کنیم و این امر مایه مباهات است.

وی نقش نیروی دریایی را همانند وزارت خارجه در توسعه دیپلماسی دریایی و سیاسی تأثیرگذار دانست و افزود: حضور در مسابقات بین‌المللی جام دریا موجب تحقق امر مذکور شده و توانست گامی در جهت ارتقاء دیپلماسی دفاعی و نظامی در خزر باشد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تداوم صلح و دوستی در دریای خزر را جزو مأموریت‌های نیروی دریایی تمام کشورهای حاشیه خزر خواند و افزود: با همکاری یکدیگر باید بتوانیم امنیت خزر را برقرار و تداوم ببخشیم.

امیر سیاری برگزاری مسابقات جام دریا را بهانه‌ای برای هم‌افزایی و گسترش روابط بین نیروی دریایی کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات دانست و گفت: این هم‌افزایی‌ها موجبات بهرمندی کشورهای حاشیه خرز از منابع خدادادی آن را فراهم می‌کند.

وی به وجود همدلی‌ها و رفاقت بین شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی نظامی جام دریا در بندرانزلی اشاره کرد و افزود: برای بهره‌مندی از منابع دریای خزر باید تعاملات، همکاری‌ها و دوستی‌ها را همیشه حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار