کد خبر: ۹۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 19 September 2015
معاون وزیر راه وشهرسازی کشور گفت: بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی شهرستان رشت که به‌نام چهره ماندگار استان گیلان پروفسور سمیعی نام‌گذاری شده است در زمینی به مساحت ۴۶ هزار متر مربع و با زیر بنای ۳۶هزار متر مربع در ۳ تا ۹ طبقه درحال اجراست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان، محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه پیش از ظهر امروز با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی، از بیمارستان‌های در دست ساخت رشت، رضوانشهر وتالش بازدید کرد و بازدید از بیمارستان آستارا نیز در برنامه کاری خود دارد.

وی در ابتدا از مراحل اجرایی احداث بیمارستان رشت بازدید کرد و اظهار داشت: بیمارستان 400 تختخوابی شهرستان رشت که به‌نام چهره ماندگار استان گیلان پروفسورسمیعی نام‌گذاری شده است در زمینی به مساحت 46 هزار متر مربع و با زیر بنای 36هزار متر مربع در 3تا 9 طبقه درحال اجراست که عملیات اجرایی آن از سال 88 با ظرفیت200 تخت آغاز شده و در حال حاضر30درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با توجه به گستردگی وحجم پروژه خاطرنشان کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر 18میلیاردو 400 میلیون تومان هزینه شده است وبرای تکمیل آن نیزاعتباری بالغ بر100میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور در ادامه از بیمارستان 32 تختخوابی رضوانشهر بازدید کرد و افزود: این مرکز درمانی با زیربنای 3640 مترمربع در سه طبقه و در زمینی به مساحت9500 متر مربع احداث شده است و با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در اولویت تکمیل وافتتاح پروژه‌های بیمارستانی قرار دارد.

بیمارستان 160 تختخوابی تالش نیز با پیشرفت فیزیکی 68درصد از دیگر مراکز درمانی است که توسط معاون وزیر و هیئت همراه مورد بازدید قرار گرفت و  او در پایان سفر یک‌ روزه خود بازدید از بیمارستان 130 تختخوابی آستارا را در دستور کار دارد.

بیمارستان آستارا از جمله مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور وقت بود،که از سال 87 آغاز شد و از ابتدای مرحله ساخت تاکنون اعتباری بالغ بر39 میلیاردتومان برای اجرای آن هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این بیمارستان در زمینی به مساحت 20هزار و 700 متر مربع در 12هزار و 500 مترمربع زیربنا و چهار طبقه احداث شده است که در آن بخش‌هایی چون اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه، اتاق بستری، مراقبت‌های ویژه، نوزادان، زنان و زایمان، خدمات اورژانسی و رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاهی پیش‌بینی شده است و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار