کد خبر: ۹۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 16 September 2015
رشت - ایرنا - مدیرکل توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی، از تبدیل خلاقیت های کاربردی کتابداران به طرح الگویی در کشور خبر داد.
[خلاقیت کتابداران کشور به طرح الگویی تبدیل می شود]

به گزارش ایرنا، ابراهیم شمشیری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان در رشت افزود: شناسایی و استعداد سنجی یکی از اهداف عمده بازرسان کتابخانه های عمومی در سطح کشور است تا بر اساس آن الگوها و خلاقیت های چشمگیر شناسایی و بصورت کشوری اجرا شود.
وی با بیان اینکه رسانه ها و فن آوری های جدید الکترونیک چالش جدید شیوه کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: به همین منظور رسیدن به جایگاه ویژه کتابخوانی در کشور دشوار شده و لازمه آن ابداع و خلاقیت های نوین و جذاب است.
وی، بر حفظ پیوند جدی با کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: جشنواره خلاقیت کتابداران بزودی برگزار خواهد شد.
شمشیری همچنین از کتابداران خواست در حوزه کتاب کودک ، قفسه بازبودن، شادابی و نشاط فضای کتابخانه ها اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی، بخش نشریات را یکی از بخش های مهم کتابخانه ها توصیف کرد و افزود: سالانه برای این بخش از کتابخانه های کشور بین 40 تا 50 میلیارد ریال هزینه می شود.
به گفته وی بیش از سه هزار 170 کتابخانه عمومی در کشور فعال است که دو هزار و 150 کتابخانه از این تعداد نهادی، هزار کتابخانه مشارکتی و باقی آن کتابخانه مستقل هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: مباحث فرهنگی همیشه برای هر نظام حائز اهمیت است و بحث فرهنگی با توجه به فضای آینده روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کنند.
محمد احمدی پور افزود: در حوزه داخلی تورم افسار گسیخته مهار شده و در بخش خارجی با دوره پسا تحریم روبه رو هستیم .
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که مانع از فرصت سوزی شده و فرصت پسا تحریم را به تهدید تبدیل نخواهد کرد.
وی ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر فرهنگ عمومی است و در این راستا مراکز فرهنگی نقش دشوارتری بر عهده دارند.
احمدی پور افزود: طرح مطالعه مفید می بایست به سمت رفع مشکلات فرهنگی جامعه هدایت شود و در این راستا مراکز فرهنگی چون نهاد کتابخانه ها بسیار حایز اهمیت است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان هم در این زمینه بیان کرد: شاخصه بارز امروز استان نشست های کتابخوان است و جذابیت بعنوان یک شاخصه مهم باید در کتابخانه های استان مورد توجه قرار گیرد.
امیر محمد پور گیلانی با ابراز ناخرسندی از نتیجه بازرسی های بعمل آمده از کتابخانه های گیلان تاکید کرد: آمار بدست آمده شایسته گیلان نیست.
وی تاکید کرد: رفع مشکلات کتابخانه های عمومی استان نیازمند عزم جدی است.
نشست شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با حضور مدیران استانی و کشوری، روسای کتابخانه ها و جمعی از کتابداران استان برگزار شد.
103 کتابخانه عمومی و مشارکتی در گیلان فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار