کد خبر: ۹۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 15 September 2015
رشت - ایرنا - همایش استانی شعر یادواره شاعر شهیر شالی شعر شمالی شیون فومنی روز پنجشنبه هفته جاری با حضور شاعران و دوستداران وی در زادگاهش فومن برگزار می شود.
[یادمان شاعر شهیر شالی شیون فومنی در زادگاهش برگزار می شود]

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به ایرنا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با اعلام این خبر افزود: یادمان شاعر بزرگ گیلان میر احمد سید فخری نژاد معروف به شیون فومنی، ساعت 17 روز پنجشنبه 26 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری سیدالشهداء (ع) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می شود.
یوسف نیک انجام بیان کرد: این برنامه به همت انجمن شعر و ادب فومن با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل ارشاد اسلامی گیلان و فومن با حضور ناصر فیض طنزپرداز برجسته و داور برنامه طنز قند پهلو برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: شیون از افتخارات گیلان و از زمره شاعران جاودان ادبیات ایران است.
وی؛ هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت زحمت ها و خدمت های فرهنگی و ادبی و نیم قرن زندگی پرتحرک میراحمد فخری‏ نژاد عنوان کرد.
این مسوول؛ تحقیق و پژوهش در زمینه فرهنگ، و ادب گیلان و ارائه مجموعه اشعار گیلکی در قالب غزلیات، منظومه ها و دو بیتی های محلی را از جمله آثار ماندگار شیون دانست.
نیک انجام تصریح کرد: پیش پای برگ، یک آسمان پرواز، گیله اوخان، کوچه باغ حرف، رودخانه در بهار و از تو برای تو را از دیگر آثار این شاعر فقید است.
میراحمد فخری‏ نژاد ملقب به شیون فومنی از شاعران محبوب خطه شمال در سال 1325 در فومن چشم به جهان گشود و در سال 1377 پس از یک دوره بیماری مزمن کلیوی و پس از انجام پیوند کلیه در یکی از بیمارستان‏ های تهران از دنیا رفت.
آرامگاه این شاعر در بقعه سلیمان داراب رشت بنا بر وصیتش در کنار مقبره میرزا کوچک جنگلی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار