کد خبر: ۹۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 13 September 2015
رئیس سازمان چای از افزایش 19 درصدی برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران به دلیل شرایط جوی مناسب و انجام بهزراعی به موقع خبر داد.
خبرگزاری فارس: افزایش 19 درصدی برداشت برگ سبز چای در گیلان و مازندران

محمدولی روزبهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به وضعیت برداشت برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران اظهار کرد: در چین تابستانه 40 هزار تن برگ سبز چای برداشت شده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون 38 درصد مجموع مبلغ بهای برگ سبز چای به حساب چایکاران واریز شده‌است، افزود: در چین بهاره 34 هزار و 500 تن برگ سبز چای با بهای بیش از 64 میلیارد تومان برداشت شده‌است.

رئیس سازمان چای مجموع پرداخت مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را 84 میلیارد تومان تاکنون عنوان کرد و یادآور شد: 3 میلیارد و 500 هزار تومان اخیراً پرداخت شده‌است که در مجموع 71 درصد مطالبات به حساب چایکاران تاکنون واریز شده‌است.

وی از افزایش 19 درصدی تولید چای از باغ‌های گیلان و مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط مناسب نزولات و انجام بهزراعی مناسب و پودرپاشی وضعیت برداشت برگ سبز چای با افزایش مواجه بوده‌است.

به گفته روزبهان، تاکنون 74 هزار تن برگ سبز چای از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شده‌است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه بهای بهاره برگ سبز چای 100 درصد پرداخت شده‌است، خاطرنشان کرد: پرداخت مابقی مطالبات تابستانه چایکاران گیلان و مازندران در آینده انجام می‌شود.

به گزارش فارس، در گیلان و مازندران 165 واحد چای‌سازی وجود دارد که بیش از 150 واحد با سازمان چای کشور قرارداد منعقد کرده‌اند و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار