بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳ 12 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

مجری افشا کننده حرکت زاکانی ممنوع التصویر شد!؟

به گزارش تابناک گیلان، به نقل از فرجام، شنیده ها حاکی است بعد از آنکه  دکتر علیرضا زاکانی در شرط گذاشتن برای عدم حضور دکتر بعیدی نژاد، خبری شد و موجی از اعتراضات و انتقادات به سمت تلویزیون و زاکانی  روانه شد؛ توجیهات مختلفی برای کاهش فشار افکار عمومی راه انداخته شد تا جایی که زاکانی علاوه بر گفتگو با رسانه های طرفدارش، دو یادداشت مفصل هم نوشت

پس از آن مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در صفحه اینستاگرامش متنی را در ستایش دکتر بعیدی نژاد و رفتار اخلاق مدارانه او در برخورد با شرط زاکانی و بازگشت از صداوسیما به منزل، منتشر کرد.

این متن هم روایت زاکانی را مخدوش کرد و هم توجیهات بعدی او را چرا که رنجبران روایت بعیدی نژاد را تایید کرد که زاکانی گفته حاضر نیست مقابل او بنشیند و بعیدی نژاد را هم شان خود نمی داند.

همین اتفاق کافی بود تا زاکانی در فضای افکار عمومی به شدت با واکنش های منفی روبرو شود و تنها سایت حامی او نیز نتواند کاری برایش انجام دهد.

حالا و بعد از یک هفته خبر می رسد که فشار زاکانی به تلویزیون باعث شده رنجبران ممنوع التصویر شود و دیگر حق اجرای گفتگوی ویژه خبری را نداشته باشد.

این نکته از این جهت نیز قابل تامل است که صداوسیما تحت سیطره و مدیریت شخصی  اداره می شود و نه مدیران سازمان نکته ای که یک لکه نمره منفی در کارنامه سرافراز ثبت می کند.

باید منتظر ماند و دید آیا عصبانیت زاکانی و برخی سیاسیون همچنان ادامه خواهد داشت یا با فشار افکار عمومی آنها عقب نشینی می کنند؛ اتفاقی که می باید در ابتدای هفته گذشته رخ می داد و زاکانی از مردم و دولت به خاطر رفتار غیر اخلاقی اش عذرخواهی می کرد.

افشاگری یک داعشی/ زنان داعش بیوه‌های موصل را مجبور به "جهاد نکاح" می‌کنند/ داعش گوش 42 نفر را برید + تصاویر


افشاگری یک داعشی، اعدام 9 زن پاکدامن در موصل و ... از جمله مهمترین اخبار داعش در 24 ساعت گذشته است.

 هر روز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ...هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» در ساعات گذشته است.


زنان داعش بیوه‌های موصل را مجبور به "جهاد نکاح" می‌کنند/ داعش گوش 42 نفر را برید

یک منبع کرد در موصل فاش کرد که گروهی از زنان داعشی اسامی زنان بیوه در موصل را ثبت کرده تا آنها را به "جهاد نکاح" وادار کنند.


افشاگری عضو سابق داعش

اعترافات یکی از اعضای داعش که به اسارت درآمده باعث افشای برخی اسرار این گروه شده است.


استفاده داعش از سلاح شیمیایی در عراق و سوریه

به گفته این مقام آمریکایی این باور ایالات متحده که گروه داعش، در سوریه و عراق، سلاح شیمیایی می‌سازد و به کار می‌برد، در حال تقویت است.



چطور تبلیغات داعش را بی اثر کنیم

وقتی ۲۵ نفر از سربازان سوریه در سالن آمفی تئاتر اعدام شدند، رسانه ها به این اقدام که گویی از فیلم های رسانه ای و تولیدی داعش در عراق و شام به شمار می رفت لقب «تئاتر مرگ» دادند.



افشاگری یک داعشی/اعدام 9 زن پاکدامن در موصل



اشاره تلویحی عضو ائتلاف مخالفان سوریه به حمایت از تروریست ها

رئیس کمیته حقوقی ائتلاف موسوم به مخالفان سوریه گفت بین نظام سوریه و گروه تروریستی داعش، دومی را انتخاب می کند.



داعش 10 زن پاکدامن را در موصل اعدام کرد

گروه تروریستی داعش 10 زن را که تن به "جهاد نکاح" ندادند در موصل به قتل رساند.


افشاگری یک داعشی/اعدام 9 زن پاکدامن در موصل

افشاگری یک داعشی/اعدام 9 زن پاکدامن در موصل


پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور

ارتش سوریه مناطقی از فرودگاه نظامی دیرالزور را از داعش باز پس گرفت.


کنایه های رحیم پورازغدی به دولت روحانی

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ضمن دفاع تمام قد از شعار « مرگ بر آمریکا » سیاست خارجی دولت یازدهم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران ضمن دفاع تمام قد از شعار « مرگ بر آمریکا » سیاست خارجی دولت یازدهم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

حسن رحیم پور ازغدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به رفت و آمدهای دیپلماتیک مقامات غربی پس از توافق هسته‌ای گفت: عده ای می گویند آن‌ها الان بیشتر به ما احترام می گذارند تا زمانی که مرگ بر آمریکا بیشتر می گفتیم و غربی ها اکنون به ملاقات با ما اشتیاق دارند درحالیکه غربی ها به ملاقات با شاه خیلی بیشتر اشتیاق داشتند و رئیس جمهورهای آمریکا هر کدام رای می آوردند به ایران می آمدند و با شاه( نوکرشان) دیدار می کردند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: برخی به جای اینکه تقیه را مبارزه پیچیده و عقلانی با دشمن تعبیر کنند، به دنبال ترک مبارزه و سازش می روند و می گویند تمام مشکلات ما به خاطر مرگ بر آمریکا گفتن است.

رحیم پور ازغدی گفت: سخنان خود درباره فرمایشات امام (ره) را در زمان دیگری تکمیل خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنانی از مرحوم آیت الله طالقانی خاطرنشان کرد: ایشان می گفت قرآن تکیه به دشمن را حرام کرده و از علایم بی‌ایمانی و نفاق شمرده است. به گفته ایشان امید داشتن به استکبار و اعتماد کردن به او هم خلاف قرآن و هم خلاف عقل است و انتظار کمک داشتن از دشمنی که هنوز می گوید دشمن شماست، مسأله ای است که عقل آن را بلاهت می‌داند.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ادامه داد: هر کس کاری کند که تلقی شود که انقلاب اسلامی دارد به اردوگاه سازش کاران می‌پیوندد نفسانیت خود را می خواهد به نام عقلانیت قالب کند. البته اسم این را عقلانیت می گذارند در حالیکه امید به کفر و استکبار عین نفسانیت و خطا است.

رحیم پور ازغدی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت:‌ ابتدای انقلاب امام (ره) دولت موقت را سرکار گذاشت و مردم به خاطر امام (ره) به آن رای دادند. اما وقتی سرکار آمدند گفتند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جز شعارهای انقلاب نیست و امام (ره) تحت تاثیر چپ ها و کمونیست ها این شعار را داده است، این فکر از اول انقلاب بود و تا الان هم هست البته آدم هایش عوض شدند . بعضی از کسانی که در دهه شصت با اینها مبارزه می کردند خودشان همان حرف ها را صریح تر و گستاخانه تر می گویند.

وی اضافه کرد: غربی ها می خواهند فرهنگ ما را فلج کنند و فلج شدن فرهنگ از فلج شدن سیاسی ، نظامی و حتی اقتصادی خطرناک تر است زیرا وقتی فرهنگ را فلج کردند و کسانی در رسانه ها و در حکومت نفوذ کردند و به ملت تلقین کنند که نمی توانیم مشکلات را بدون نظر مثبت آمریکا و چند حکومت حل کنیم این خطرناک است، این تفکر که ما نمی توانیم و آن‌ها می توانند باعث می‌شود آن‌ها غلبه کنند، امام (ره) هم می گوید آمریکا خطرناک نیست بلکه تصمیم پذیری در برابر آمریکا خطرناک است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: امام (ره) می گوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اما برخی می‌گویند ما نمی توانیم هیچ غلطی بکنیم. اینها بریده اند و خسته شده اند و فکر می‌کنند که کل ملت خسته شده اند، این نفسانیت است اما نامش را عقلانیت می گذارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت : حتی برخی کسانی که در انقلاب بودند گرفتار این طرز تفکر هستند. بعضی از مسئولین ما در همین ایام گفتند بعد از مذاکرات نمی شود هر حرفی را زد که اینها خطرناک هستند . اینها ریشه خط امام (ره) را دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته می زنند. این فکر درست در نقطه مقابل و ضد خط امام (ره) است. کسانی که می گویند مواظب حرف زدنمان باشیم که یک وقت آمریکا و غرب ناراحت نشوند، این خروج از خط امام (ره) است .

رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: امام (ره) می گوید کاری کنید اینها تا آخر از شما عصبانی باشند و می گویند هر وقت دیدید صهیونیست ها و آمریکا یا انگلیس از شما تعریف می‌کنند بدانید یک غلطی کرده اید. اما بعضی ها می گویند حرف اضافی نزنید که آن‌ها ناراحت نشوند. اینها ساده لوحانه فکر می‌کنند که غربی ها می خواهند مشکل ما را حل کنند.

وی افزود: کسانی که فکرشان این طور شکل گرفته خودشان عامل نفوذ غرب در جمهوری اسلامی هستند و آگاهانه یا ناآگاهانه نتیجه کارشان انحراف جمهوری اسلامی از مسیر انقلاب امام (ره) است. امام (ره) می گوید ضرر این از ضرر غارت نفت بیشتر است.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: ادبیاتی از ابتدای انقلاب وجود داشت، زمان مرحوم بازرگان دولت موقت در برابر امام (ره) به گونه ای استدلال می کرد. زمان بنی صدر سر قضیه فتح لانه جاسوسی امام (ره) آن را انقلاب بزرگ تر از انقلاب اول دانست اما بنی صدر آن را خیانت و به ضرر منافع ملی می دانست. من دیگر اسم افراد را نمی برم اما افراد مختلفی که همشان سوابقی در مبارزات داشتند همین خط را ادامه دادند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: الان هم دو جریان فکری داریم که به جناح های چپ و راست یا اصلاح طلب و محافظه کار ربطی ندارد. در هر جریان افراد صالح و ناصالحی حضور دارند. دو جریانی که من می گویم یکی جریانی است که در حوزه سیاست خارجی معتقد است با آمریکا ، صهیونیسم، اسرائیل و انگلیس سوء تفاهم داریم و این سوء تفاهم باید حل شود. این ادبیات از دهه شصت تا همین الان به شکل های مختلف تکرار شده و اگرچه آدم هایش عوض شده اند اما حرف ها همانهاست. این حرف ها در سال های اخیر در رسانه ها گفته می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه ایران و آمریکا منافع مشترکی با یکدیگر ندارند افزود: آمریکایی ها می خواهند به ما بگویند تسلیم شوید و ما می خواهیم بگوییم تسلیم نمی شویم پس سر چه چیزی مذاکره کنیم؟ مثل اینکه بدیهیات این انقلاب دوباره در دهه چهارم زیر سوال می رود. باید خط امام (ره) را برای بازسازی این جبهه بازخوانی کرد آن هم در برابر کسانی که روزی با امام (ره) بودند و امروز به شخص امام (ره) احترام می گذارند اما امام (ره) و خط امام را قبول ندارند و شعارهای امام (ره) را مضر می‌دانند.

وی با بیان اینکه مذاکره با آمریکا فقط در موضوع هسته‌ای و آن در چارچوب قانون اساسی پذیرفته شده ، یادآور شد: قانون اساسی اجازه ذلت و وابستگی نمی دهد و ما مذاکره در بقیه حوزه ها با آمریکا نخواهیم کرد.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه همه جریانات سیاسی در انتخابات آینده باید علیه آمریکا موضع گیری کنند، گفت: اوباما چند روز پیش گفت که با امضای توافق دست نیروهای میانه رو که متمایل به آمریکا هستند را در ایران قوی تر کردیم.او می گوید ‌اگر دولت فعلی بتواند جا بیاندازد که اتفاق خوبی برای کشور رقم زده دست آن‌ها در مقابل تندروها در انتخابات قوی تر می‌شود.

وی اضافه کرد: آن‌ها در مسائل داخلی ما دخالت می‌کنند و می خواهند همه ما را به جان هم بیاندازند. وزیر امور خارجه انگلیس هم می گوید باید کاری کنیم انتخابات آینده ایران به نفع میانه رو ها تمام شود (نه افراطی ها که می گویند مرگ بر آمریکا.) یعنی می‌خواهند بگویند ملت و حکومت ایران دو دسته هستند عده ای میانه رو و آمریکایی انگلیسی هستند و عده ای افراطی هستند و حرف‌های امام (ره) را می زنند و هنوز مرگ بر انگلیس می گویند. اینها توطئه های آمریکا و انگلیس است.

رکورد عجیب امین حیایی در خنداونه

امین حیایی به فاصله چند دقیقه از پایان اجرایش در مسابقه خندوانه رکوردی عجیب و باورنکردنی برجای گذاشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، امین حیایی به فاصله تنها 5 دقیقه پس از پایان اجرایش در خندوانه رکوردی عجیب و باورنکردنی در کسب امتیاز از خود برجای گذاشت.

این هنرپیشه کشورمان که باید با سروش صحت مسابقه می داد با تعریف خاطراتی از فیلم هایی که بازی کرده بود در مسابقه خنداننده برتر برنامه خندوانه شرکت کرده بود به فاصله ۵ دقیقه از پایان مسابقه بیش از ۳۵۰هزار رای کسب کرد. این درحالیست که در همین مدت سروش صحت بیش از ۶۲هزار رای به دست آورد.

لازم به ذکر است سروش صحت اجرای خودش را به محبوبیت امین حیایی اختصاص داد و به نظر می رسد همین موضوع به افزایش آرای امین حیایی هم کمک کرد.

در مسابقه خنداننده برتر خندوانه تا امروز الیکا عبدالرزاقی و علی مسعودی به طور قطع به مرحله بعدی صعود کرده اند و صعود شقایق دهقان نیز تقریبا قطعی شده است.

سئوال‌های مهمی که جلیلی باید پاسخگو باشد/نتیجه ۶ سال فعالیت‌های تیم‌تان کجاست؟

عضو کمسیون ویژه بررسی برجام در مجلس گفت: سوال من از آقای جلیلی این است که اولاً چرا ایشان نتیجه عملکرد 6 ساله‌اش را همچون تیم فعلی در اختیار کمیسیون قرار نمی‌دهد و ثانیاً به‌راستی تفاوت دو قطعنامه 1929 و 2231 چیست و کدام در راستای منافع ملی است؟!

آفتاب : عباسعلی منصوری آرانی ادامه داد: دو موضوع مهمی که در حاشیه سوالات بنده از آقای جلیلی (در کمسیون برجام) مطرح شد، روشن‌گر بسیاری از نکات است. بحث نخست بنده بر سر این بود که هم‌اکنون تیم مذاکره‌کننده کتابچه‌ای را به‌عنوان «برجام» در اختیار کمیسیون گذاشته و سوال اینجاست که نتیجه 6 سال فعالیت‌های تیم آقای جلیلی کجاست؟!

منصوری آرانی ادامه داد: به‌هر حال همان‌طور که ما در کمیسیون ویژه برجام کلمه‌به‌کلمه برجام را مورد نقد قرار می‌دهیم، باید بدانیم که تیم آقای جلیلی در 6 سال مذاکرات چه عملکردی داشتند و برای مثال در آلمآتی چه تصمیماتی گرفتند تا بتوانیم مشترکات و تفاوت‌های این دو دوره را با یکدیگر مقایسه کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: موضوع مهم دیگری که در قالب سوال ازسوی بنده از آقای جلیلی پرسیده‌شد، مربوط به تفاوت‌های دو قطعنامه 1929که در زمان آقای جلیلی صادر شده و قطعنامه 2231 که در دوره کنونی به تصویب رسید و لازم است با مقایسه این دو قطعنامه ببینیم کدامیک سنگین‌تر و به‌ضرر مردم و کشور بوده‌است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل یادآور شد: البته پاسخی که ازسوی آقای جلیلی مطرح شد که در این راستا بود که قطعنامه 2231 بدتر از قطعنامه 1929 است اما به‌هرحال مشروح این جلسه روز پنجشنبه از تلویزیون پخش شد و مردم خودشان بهتر از هر ناظر و داوری قادر به درک و تحلیل مسائل هستند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس ضمن توضیح درباره ابهامات مربوط به پخش گزینشی سخنان سعید جلیلی در صداوسیما، اعلام‌کرد: البته صحبت‌هایی که در جلسه دوم مطرح شد که تماماً پخش گردید، اما متاسفانه مباحثی که آقای جلیلی درخصوص تاریخچه مذاکرات در جلسه نخست مطرح کردند با سوالات بسیاری هم ازسوی نمایندگان مجلس همراه‌شد، در تلویزیون نمایش داده ‌نشد و اعتراض برخی از نمایندگان ازجمله آقای تاجگردون و ابوترابی نیز نسبت به عدم پخش این قسمت‌ها بود.

وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل پخش گزینشی سخنان سعید جلیلی در رسانه ملی، تصریح کرد: بی‌شک پخش قسمت‌های حذف شده در تلویزیون، می‌تواند تاثیر مثبتی در روشن‌شدن مسائل نزد مردم داشته‌باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای از نمایندگان غیرعضو، برخلاف مصوبه کمیسیون ویژه نسبت به انتشار اخبار و اطلاعات جلسات در شبکه‌های اجتماعی شخصی‌شان اقدام می‌کنند، گفت: باتوجه به این‌که اعضای کمیسیون چارچوب‌هایی را برای عملکرد کمیسیون ویژه وضع کرده‌اند، علی‌القاعده همه نمایندگان غیرعضو نیز باید خود را مقید به چارچوب‌های کمیسیون بدانند و بر این اساس باید به آن‌ها در این خصوص تذکر داده‌شود.

منصوری آرانی در پایان یادآور شد: نکته جالبی که در ابتدای یکی از جلسات نیز مطرح کردم این است که جلساتی که باحضور آقای جلیلی برگزار می‌شود، فضا آرام و صمیمانه پیش می‌رود و هنگامی که آقای عراقچی یا صالحی در جلسات حضور می‌یابند، فضا ازسوی برخی بسیار متشنج و پرالتهاب می‌شود. متاسفانه برخی از نمایندگان نسبت به بعضی میهمانان با احترام و نسبت به گروهی دیگر با تندی و بی‌احترامی برخورد می‌کنند اما مردم به‌خوبی متوجه انگیزه‌های برخورد دوگانه این نمایندگان می‌شوند.


شرایط وحشتناک بازیکن آلومینیوم پس از شکستگی سر + تصاویر


شرایط وحشتناک بازیکن آلومینیوم پس از شکستگی سر + تصاویر
سر بازیکن تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان با پرتاب سنگی از سوی هواداران در جریان بازی تیم‌های خیبر خرم‌آباد و آلومینیوم هرمزگان شکست.

تابناک گیلان- به گزارش فارس، روز گذشته و در جریان دیدار تیم‌های خیبر خرم‌آباد و آلومینیوم هرمزگان اتفاق تلخ و ناگواری رخ داد. سنگ یکی از هواداران به سر بازیکن آلومینیوم خورد که باعث نیمه تمام ماندن این بازی هم شد. عکس‌هایی از این اتفاقات را در زیر می‌بینید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار