کد خبر: ۹۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 11 September 2015
عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: یکی از علت‌های عدم موفقیت رشد کتابخانه‌ها، اختصاص کتاب‌های خاص است که مردم را دچار خستگی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دکتر حسین اصل سلیمانی امروز در اولین جلسه مجمع عمومی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز گیلان که امروز در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شده بود اظهار داشت: فقر به معنای نخوردن غذا نیست، بلکه فقر به این معنا است که کتاب‌ها در کتابخانه‌ها خاک بخورد و کسی حاضر به خواندن آن‌ها نباشد.

وی گفت: بنده فقط به ساختن کتابخانه اکتفا نکرده ام بلکه درگیر مسائل آن شده‌ام، گذاشتن جلسات پی در پی با اعضاء کتابخانه و درخواست خلاصه کتاب‌ها و قرار دادن جایزه برای اعضا از کارهایی است که ما انجام می‌دهیم.

خیر کتابخانه‌ساز بیان کرد: کتابخانه شهداء دهنه‌سر سپیدرود در آستانه اشرفیه مکانی برای روشنی و فرح بخشی مردم روستا است و در حال حاضر شاهد هستیم که یک مادر 50 ساله روستایی از کتاب خواندن لذت می‌برد، اختصاص کتاب‌های خاص به کتابخانه‌ها مردم را دچار خستگی می‌کند و این یکی از علت‌های عدم موفقیت رشد کتابخانه‌ها است.

سلیمانی افزود: متأسفانه افرادی روی کار آمده‌اند که کتاب خواندن یا نخواندن افراد هیچ‌گونه اهمیتی برای آن‌ها ندارد، تقاضا دارم مدیرانی که انگیزه و تشنگی مطالعه ایجاد می‌کنند، روی کار بیایند.

وی گفت: بنده در آرزوی روزی هستم که فرد روستایی باسواد کتاب نخوانده وجود نداشته باشد و این تنها با ساخت کتابخانه‌ها درست نمی‌شود بلکه با برنامه‌ریزی درست و روی کار آمدن مدیرانی که پیگر برنامه‌ها باشند درست می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار