کد خبر: ۹۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 10 September 2015
عضو انجمن خیران کتابخانه‌ساز گیلان گفت: بی‌توجهی به سلایق و تمایل کودکان در زمینه انتخاب کتاب از آفت‌های بزرگ جامعه و عدم گرایش کودکان به کتابخوانی است.
خبرگزاری فارس: بی‌توجهی به سلایق کتابخوانی کودک آفت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین اصل‌سلیمانی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن خیران کتابخانه‌ساز در استانداری گیلان اظهار کرد: یکی از آفت‌های بزرگ جامعه و عدم گرایش کودکان به کتابخوانی این است که تمایل داریم کتاب مورد علاقه خودمان را کودکان مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه باید تمایل و سلایق کودکان در نظر گرفته شود، افزود: باید تنها نظارت داشته باشیم تا کودکان مطالب خوبی انتخاب کنند.

این فرد نیکوکار با اشاره به اینکه نیروهای با انگیزه در کتابخانه‌ها تاثیر گذارند، تصریح کرد: در برخی از کتابخانه‌های استان افرادی حضور دارند که برای آنها اهمیت ندارد افراد برای کتابخوانی مراجعه کنند یا نکنند.

اصل‌سلیمانی ادامه داد: باید مسئولانی برای کتابخانه‌ها انتخاب شوند که عاشق کتاب باشند و برای جذب افراد تحقیق و تلاش کنند‌.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که حتی تمام روستاها نیز کتابخانه داشته باشند و روستاییان کتابخوان شوند.

یکی دیگر از خیران کتابخانه‌ساز در جلسه مذکور گفت: پیوند کتابخانه‌های عمومی با آموزش و پرورش می‌تواند سرانه مطالعه در کشور و استان را بالا ببرد.

احسن‌الله رادمهر افزود: اگر بتوان در این زمینه تفاهمنامه‌ای با اداره آموزش و پرورش استان امضا کرد تاثیرات خوبی در بر خواهد داشت و با توجه به پیشینه فرهنگی و آموزشی گیلان باید جایگاه کتاب و کتابخوانی بیش از این ارتقا یابد.

به گزارش فارس، در پایان جلسه مذکور تعدادی دیگر از اعضای انجمن خیران کتابخانه‌ساز به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار