کد خبر: ۸۹۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 08 September 2020

 

 

حسن قاسمپور روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ نفر از کشاورزان این منطقه اجرای این طرح را امسال همزمان با شروع  نشاء برنج  آغاز کرده اند افزود: در اجرای این طرح انواع ماهیان گرم آبی شامل بیگ هد ، آمور ، فیتوفاگ و کپور در اراضی این شهرستان تولید می شود.

وی،  زمان برداشت ماهیان گرم آبی در این طرح را اوایل آذرماه اعلام  و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال حدود ۲۲۵ تن از ماهیان گرم آبی در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماهیانی که در این طرح پرورش می یابند با تغذیه کرم های ساقه خوار و برگ خوار موجب کاهش جمعیت آنها می شوند افزود: مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج، کاهش مصرف کود و سم کشاورزی ، تولید محصولات ارگانیک ، افزایش تولید در واحد سطح ، بالا بردن توان اقتصادی کشاورزان از اهداف طرح کشت توام برنج و ماهی است.

به گفته قاسمپور ، این شهرستان از کانون های اصلی اجرای طرح کشت توام برنج و ماهی در استان گیلان بوده و همه ساله با استقبال خوب کشاورزان روبرو می شود.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه یادآور شد: این طرح به عنوان یکی از سیاست های مهم شیلات ، سال گذشته در ۱۸۲ هکتار از اراضی این شهرستان به اجرا رسیده است.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج است.

این شهرستان در شرق استان گیلان واقع می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار